واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶

افزایش 14درصدی صادرات کالا

مدیرکل دفتر فنآوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: صادرات کالا از مرزهای زمینی کشور طی 9 ماهه نخست سال جاری 7/14 درصد افزایش و واردات کالا 4/24 درصد کاهش یافت.
به گزارش تدبیر24 به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، فرامرز مداح افزود: در این مدت در مجموع 27میلیون و 916 هزا تن کالای نفتی و غیرنفتی از مرزهای زمینی و آبی وارد کشور و 43 میلیون و 414 هزار تن کالا از مرز های کشور صادر شده است.

وی بابیان آنکه از مجموع واردات و صادرات سهم جاده 9 درصد، راه آهن یک درصد و سهم دریا 90 درصد است، اظهار داشت: از مجموع کالاهای صادر شده معادل پنج میلیون و 89 هزار تن کالا از مرزهای جاده ای از کشور خارج و میزان یک میلیون و 38 هزار تن کالا از طریق مرزهای جاده ای به کشور وارد شده است.

وی در زمینه عملکرد مرزهای جاده ای در واردات کالا به کشور، اظهار داشت: از میان مرزهای جاده ای کشور، مرز بازرگان با سهم 58 درصدی فعال ترین مرز در زمینه واردات کالا به کشور به شمار می رود. پس از آن مرزهای میرجاوه و آستارا با 15 درصد در رده های بعدی قرار دارند.

وی افزود: عملکرد مرزهای جاده ای در زمینه صادرات کالا از کشور نشان می دهد طی 9 ماهه نخست سال 92، مرز بازرگان با 25 درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای دوغارون با 22 درصد و آستارا با 11 درصد قرار دارند.

مدیرکل دفتر فن آوری اطلاعات و ارتباطات با بیان اینکه سهم کامیون های ایرانی در صادرات کالا 61 درصد و در جابه جایی واردات کالا 53 درصد بوده است، افزود: از مجموع کالاهای صادر شده بیشترین میزان به افغانستان و ترکیه و از مجموع کالاهای وارد شده بیشترین میزان از کشورهای ترکیه و آذربایجان بوده است.

وی با اشاره به اینکه طی مدت مذکور، 207 هزار مسافر توسط 20 هزار دستگاه وسیله نقلیه مسافری وارد کشور شدند، افزود: در جابه جایی این مسافران سهم اتوبوس 38 درصد و سواری 62 درصد است.

همچنین تعداد 301 هزار نفر توسط 28 هزار دستگاه وسیله نقلیه مسافری از کشور خارج شدند که سهم اتوبوس 47 درصد و سواری 53 درصد بوده است.

مداح درباره آمار تردد وسایل نقلیه مسافری در مرزهای کشور، گفت: در مدت مذکور، بیشترین تردد وسایل نقلیه مسافری در مرزهای دوغارون با 30 درصد و بیله سوار با 25 درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع مسافران وارد شده به کشور 139 هزار نفر مسافر خارجی و 68 هزار نفر مسافر ایرانی بوده و از مجموع مسافران خارج شده از کشور 166 هزار نفر مسافر خارجی و 135 هزار نفر مسافر ایرانی از مرزهای جاه ای کشور خارج شدند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: