واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۵

توصیه بان کی مون به رهبران عراق

دبیرکل سازمان ملل که روز دوشنبه وارد عراق شد، در اظهارنظری گفت که رهبران عراق باید دلایل و ریشه های اصلی افزایش خشونتهای اخیر در سراسر این کشور را مورد توجه و بررسی قرار دهند و در راستای حل این چالش اقدام کنند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از خبرگزاری فرانسه از بغداد، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل خاطر نشان کرد: از رهبران عراق می خواهم ریشه های تشدید خشونتهای اخیر در این کشور را بررسی کنند.

این اظهارات بان کی مون در حالی مطرح شده است که وی روز دوشنبه برای مذاکره با مقامات ارشد عراق و تبادل نظر در مورد خشونت های اخیر این کشور وارد این کشور شد.

خشونتهای چند ماه اخیر در حالی افزایش یافته است که شبه نظامیان وابسته به القاعده چند روزی است که در استان الانبار حضوری گسترده داشته و چندین منطقه دو شهر را تحت کنترل دارند.

پیش از این گزارش شده بود که بان کی مون قرار است با نوری المالکی نخست وزیر و هوشیار زیباری وزیر خارجه دیدار و گفت و گو کند.

دفتر نوری المالکی اعلام کرد که مذاکرات بان کی مون در عراق بر آخرین تحولات خاورمیانه، بحران سوریه و خشونتهای اخیر در عراق متمرکز خواهد بود.

سفر بان کی مون به عراق در بحبوحه درگیری ها درسوریه و برگزاری کنفرانس ژنو 2 درمورد بحران سوریه در هفته آینده، صورت گرفت.

مقامات آمریکا و عراق پیشتر در این رابطه هشدار داده بودند که ناامنی در سوریه در حال سرایت به عراق است و این در حالی است که به نظر می رسد شبه نظامیان وابسته به القاعده از اوضاع سوریه سوءاستفاده کرده و به دنبال ایجاد بی ثباتی در عراق هستند.

این اولین بار طی چندسال اخیر است که شبه نظامیان وابسته به القاعده چنین اقدامات گسترده ای را در یکی از استان های عراق انجام می دهند.

نوری المالکی نخست وزیر عراق با تاکید براینکه ارتش به شهر فلوجه در استان الانبارحمله نخواهد کرد،ازعشایر این منطقه خواست تا خودشان شورشیان مرتبط با القاعده را از شهر اخراج کنند.

نوری المالکی در مصاحبه ای در شهر بغداد حمله نظامی به شهر فلوجه را بعید دانست و گفت که می خواهد این شهر را از قربانی شدن بیشتر افراد در امان نگه دارد و به عشایر فرصت بدهد تا افراد مسلح وابسته به القاعده را از این شهر بیرون برانند.

وی افزود:می خواهیم به این حضور بدون خونریزی پایان دهیم زیرا اهل فلوجه درد و رنج زیادی متحمل شده اند.

نوری المالکی گفت:به اهالی فلوجه اطمینان داده است که ارتش به این شهر حمله نخواهد کرد اما به آنها ضرورت بازپس گیری این شهر از افراد مسلح را گوشزد کرده است.

نخست وزیر عراق گفت:اعضای عشایر فلوجه همکاری خوبی می کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: