واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸

توسعه روابط اقتصادی اصفهان با کشورهای خارجی

استاندار اصفهان گفت: روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این استان با کشورهای خارجی در چارچوب سیاست های دولت توسعه می یابد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، رسول زرگرپور در جریان دیدار با هیأت رومانی که در کاخ اشرف استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اصفهان صنعتی ترین استان ایران است و بیش از 10 هزار واحد صنعتی فعال دارد.

وی با استقبال از سفر هیأت رومانی به ایران و شهر تاریخی اصفهان، افزود: خاطرنشان کرد: آمادگی داریم برای افزایش مناسبات اقتصای، اجتماعی و فرهنگی دوجانبه تفاهمنامه ای در زمینه های مختلف با رومانی امضا کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: هیأت های اروپایی باید از نزدیک با فرهنگ و مردم ایران آشنا شوند تا دروغ بودن تبلیغات منفی عیله جمهوری اسلامی برای آنان آشکار شود.

زرگرپور به سابقه کهن تاریخی ایران اشاره کرد و گفت: مردم ما هیچگاه به دنبال جنگ، خشونت و ساخت بمب اتم نبوده اند.

وی با بیان اینکه ایران کشوری ثروتمند با بازارهای بزرگ است، افزود: پس از توافق ژنو کشورهای اروپایی اکنون برای به دست گرفتن بازار ایران با هم رقابت می کنند.

نماینده استان هونه دورآ در مجلس سنای رومانی هم در این دیدار به نقش موثر سفیر ایران در کشورش اشاره کرد و گفت: ظرفیت های استان اصفهان به خوبی به ما معرفی شده است.

هارالامبی وچیتیو افزود: من به عنوان یکی از نمایندگان اتحادیه اروپا درباره مسائل و مشکلات ایران اطلاعات کافی دارم.

وی خاطر نشان کرد: این هیات معتقد است که بهترین راه برای حل موضوع هسته ای ایران درپیش گرفتن راه های مسالمت آمیز و صلح جویانه است.

وی با اشاره به سابقه تاریخی روابط ایران و رومانی و مذاکرات انجام شده در سطح سفیران دو کشور اظهار کرد: این موضوع باعث بهبود روابط دوجانبه در آینده خواهد شد.

وچیتیو همچنین به رایزنی هایش با سفیر ایران برای ارتقای سطح روابط سیاسی، اقتصای، اجتماعی و فرهنگی ایران و رومانی خبر داد و گفت: این سفر قدم اول ما برای توسعه دوجانبه به شمار می آید.

وی تصریح کرد: از افزایش ارتباطات با اصفهان استقبال می کنیم و از استانداراین استان هم تقاضای همکاری متقابل داریم.

هارالامبی وچیتیو افزود: زمینه های مشترکی برای همکاری بین استان اصفهان و استان هونه دورآ وجود دارد.

رومانی کشوری در جنوب شرقی اروپا است و با داشتن بیش از 19 میلیون نفر جمعیت، به لحاظ جمعیت هفتمین کشور اتحادیه اروپا است.

رومانی در سال 2007 به اتحادیه اروپا پیوست.

«کیستیان تئودورسکو» سفیر رومانی در تهران پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود که با سفر این هیات پارلمانی به ایران، گام های جدیدی در مسیر توسعه روابط تهران - بخارست برداشته خواهد شد.

از زمان شروع به کار دولت یازدهم و بویژه بعد از امضای توافقنامه ژنو میان ایران و گروه 1+5، افزایش قابل توجهی در سفرهای مقامات و هیات های مختلف به ویژه هیات های اروپایی به تهران ایجاد شده و سفر هیات های پارلمانی ایتالیا، انگلیس، آلمان و نیز دیدارهای وزیر امور خارجه ایتالیا و نخست وزیر پیشین این کشور از تهران، بخشی از افزایش سفر مقامات و هیات های اروپایی به ایران در روزهای اخیر است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: