واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۱۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰

«حاج‌نجیم» در جشنواره‌ی فیلم فجر

فیلم «حاج‌نجیم» در بخش رقابتی سینمای سعادت سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حاضر می‌شود.
تدبیر24: «حاج‌نجیم» داستان دختری به نام «نادیا» را روایت می‌کند که در کشور فرانسه متولد شده است اما برای بازشناسی سرزمین مادری‌اش به عراق سفر می‌کند.

کارگردان این فیلم، عامر الوان، به کمک فیلم‌نامه‌ای که توسط سلام حربا نوشته شده، شخصیت داستان را به جایی هدایت می‌کند که با سرگذشت جدش حاج نَجیم آشنا می‌شود؛ کسی که قهرمان انقلاب ۱۹۱۸ نجف علیه اشغالگران انگلیسی بوده است.

عامر اَلوان در ۱۹۵۷ در بابل به دنیا آمد. پس از گرفتن دیپلم از مدرسه ملی نمایش و هنر، تحصیلاتش را در دانشکده رادیو و تلویزیون بغداد ادامه داد و در همان زمان کار در تلویزیون بغداد را شروع کرد. در ۱۹۸۰ عراق را ترک کرد تا در فرانسه فلسفه هنر بخواند. در ۲۰۰۳ فیلم‌نامه فیلم بلند تلویزیونی «زمان، مرد نیزار» را نوشت و کارگردانی کرد که در ۸۰ دقیقه‌ به صورت ۳۵ میلی‌متری توسط شبکه آرته فرانسه تهیه شد. کار بعدی الوان، مستند ۵۲ دقیقه‌ای «عراق بین داستان و واقعیت» بود که در ۲۰۰۵ ساخت.

اَلوان در فیلم بلند «خواننده» (۲۰۰۹) به کارگردانی قاسم حوال به عنوان مدیر تولید و بازیگر هم‌کاری کرد. سپس مستند «خداحافظ بابل» (۲۰۱۰) را به عنوان محصول مشترک اسپانیا و عراق در ۸۵ دقیقه به صورت اچ دی نوشت و کارگردانی کرد. همان سال نیز در فیلم «دختری در قطار» به کارگردانی آندره تشینه بازی کرد.

اقتباس سینمایی از سریال تلویزیونی «سقوط امپراطوری عثمانی» در قالب اچ‌دی، فیلم بعدی اوست که به وسیله شرکت محصولات رسانه‌ای اقتصادی قطر در ۲۰۱۱ تهیه شد.

«حاج‌نجیم» آخرین ساخته‌ی این فیلم‌ساز عراقی است که در بخش سینمای سعادت سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با دیگر فیلم‌های این بخش به رقابت خواهد پرداخت.

کارگردان: عامر اَلوان؛ فیلم‌نامه‌نویس: سلام حربا؛ مدیر فیلم‌برداری: توماس سیچاوا؛ تدوین‌گران: توماس سیچاوا، سامر حکمت؛ صدا: محمد علی احمد؛ موسیقی: احمد الشواک؛ بازیگران: سامی خَفتان، آیدا شلپفِر، حنا محمد، کالین دیوید ریس؛ تهیه‌کننده: کَهتان خلیل ابراهیم؛ شرکت تهیه‌کننده: وزارت فرهنگ عراق دپارتمان سینما.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: