واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۴۳۶۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱
مهدی آیتی فعال سیاسی اعتدالگرا

آغاز سفرهای استانی بدون تبلیغات نمایشی

سفرهاي استاني مي‌تواند رابطه خوبي بين دولت و مردم و حتي شخص رئيس‌جمهور برقرار کند كه البته اين ارتباط بستگي به برنامه‌هاي رئيس‌جمهور براي رفاه و رفع مشكلات هر استان دارد. . . .

تدبیر24 : امروز نخستين دیدار مردمی دولت تدبير و اميد با حضور در خوزستان انجام مي‌شود كه باعث خوشحالي از تداوم اين روند است. شايد تنها موضوعي كه هيچ مسئول، نماينده یا وزيري مخالف آن نيست بلكه تمام تلاش خود را مبذول مي‌دارد كه به بهترين نحو اجرا شود، سفرهاي استاني است؛ سفرهايي كه مي‌تواند پيشرفت جامعه و رضايت اقشار مختلف مردم را به همراه داشته باشد. سفرهاي استاني مي‌تواند يكي از عوامل اصلي پيشرفت در امور مديريتي باشد و دليل آن هم اينگونه تعريف مي‌شود كه مسئولان از طريق همين سفرها از نزديك با مشكلات مردم، جاده‌ها، راه‌هاي عمراني و صنعتي و غيره آشنا مي‌شوند كه آشنايي با مشكلات جامعه مي‌تواند درسي بزرگ براي مديران ارشد كشور باشد كه سكان امور اجرايي را بر عهده دارند. ديدارهاي چهره به چهره و ارتباط نزديك با مردم استان‌هاي مختلف مي‌تواند در افزايش روحيه آنها، پيشرفت امور مربوط به هر استان و حتي در تصميمات كارشناسانه و نه تصميمات انفرادي، اثرات مثبتي داشته باشد.

 از سفرهاي استاني دولت مي‌توان به عنوان يك پتانسيل خوب و كارا استفاده كرد و بار ديگر تاكيد مي‌شود كه دليل آن مواجهه مستقيم مردم با مسئولان است. گرماي اتاق در زمستان و سرماي اتاق مسئولان در تابستان نبايد آنها را از حضور در جمع مردم منصرف سازد بلكه بايد با چشم‌پوشي از اين امكانات، با مردم همراه و با مشكلات آنها و اينكه به چه نحو زندگي مي‌كنند آشنا شوند. مسئولان بايد رفتاري از خود نشان دهند كه مردم به اين واقعيت برسند که آنها از جنس خودشان هستند بخصوص رئيس‌جمهور كه با راي همين مردم به اين جايگاه رسيده و اگر اكنون بخواهد خود را از مردم جدا کند و مشكلات مردم را مشكل خود نداند بسيار ناروا و به دور از شأن اوست.

از سوي ديگر، سفرهاي استاني مي‌تواند رابطه خوبي بين دولت و مردم و حتي شخص رئيس‌جمهور برقرار کند كه البته اين ارتباط بستگي به برنامه‌هاي رئيس‌جمهور براي رفاه و رفع مشكلات هر استان دارد. رئيس‌جمهور نبايد خود را فراتر از مردم بداند و نبايد به صورت فله‌اي و سريع، مصوباتي را به‌صورت نمايشي در هر استان داشته باشد چراكه در دولت قبل تبعات اينگونه تصميم‌گيري‌ها را شاهد بوديم. متاسفانه در سال‌هاي قبل اينگونه بود كه در سفرهاي استاني تشريفات زيادي اعمال مي‌شد و اين سفرها، هزينه‌ها و پذيرايي‌هاي زيادي را به خود اختصاص مي‌داد؛ هزينه‌هایي كه جنبه تبليغاتي براي دولت و كابينه‌اش داشت.

 اينگونه سفرها و تبليغات به ارزش‌هاي ضدسفري و تبليغاتي تشبيه مي‌شد و صرف هزينه‌ها و تبليغات در اين سفرها همواره سوالي در اذهان بود. اينگونه خوشامدگويي‌ها و تبليغات نه تنها جنبه مثبتي در اذهان جامعه ندارد بلكه سبب رويگرداني آنها از اعتماد به دولتي خواهد شد كه با شعارهاي زيبا بر سر كار آمد. اگر قصد رئيس‌جمهور از سفر استاني كمك به مردم و حل مشكلات منطقه است، پس نبايد اجازه دهد اينگونه تبليغات صورت گيرد؛ تبليغاتي كه ‌دليل و منطق و فلسفه مشخصي ندارد. سفرهاي استاني بايد به دور از هزينه‌ها و ‌ميهماني‌هاي پرزرق و برق و لوكس باشد و ساده برگزار شود و آنچه بايد زرق و برق داشته باشد، اقداماتي است كه براي مردم هر منطقه از سوي دولت انجام مي‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
falah
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
1
1
سلام
قابل تقدیره راهی که دولت نهم و دهم رفته در این دولت امتداد پیدا کرده
محمد
|
United States of America
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
2
1
مرسي آقاي آيتي. هميشه از خواندن تحليل هاي شما لذت مي برم.
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
1
1
خوب همه دیدن که اونهایی که چند سال به احمدی نژاد و دولتش فحاشی میکردن که سفرهای استانی چنین و چنان است حالا خودشون همون راه رو دارن میرن و ملت رو دنبال ماشین میکشن اما توی مناظرات میگفتن نباید این کارو بکنیم ! این تدبیر نیست این همون تزویره !
عليرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
0
0
ممنون اقاى آيتى كه سفرهاى استانى مدنظراين دولت رابيان نموديد
نظر شما: