واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
وزیر دادگستری:

محرومیت اجتماعی جایگزین مجازات

وزیر دادگستری گفت: مجازات ها در زمینه برخی جرایم همچون جرایم رایانه ای و مالکیت عمومی باید به مجازات های جایگزین و محرومیت های اجتماعی تبدیل شود.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، حجت الاسلام ˈمصطفی پورمحمدیˈ روز سه شنبه در جمع کارکنان و قضات دادگستری های خوزستان با بیان اینکه باید کمک کنیم تا پرونده های کمتری وارد قوه قضاییه شود، افزود: جلوگیری از فساد اداری و ارتقای نظام سلامت اداری، کشور را در شرایط بهتر قرار می دهد و باعث افزایش رضایت مردم و کاهش پرونده ها می شود.

وی ادامه داد: مهمترین اقدام در این چارچوب ، استفاده از دولت الکترونیک است که از قوه قضاییه خواسته شده در این زمینه پیشتاز باشد.

وزیر دادگستری اظهار کرد: در گذشته تلاش های صورت گرفته فراوان ، اما آغشته به فساد بود که ترجیح می دهیم کار کمتر صورت گیرد ولی فساد کمتر شود.

وی با تاکید بر ضرورت وحدت، و نیاز جامعه به حفظ همبستگی که به توسعه کشور کمک می کند، افزود: این که با چه دیدی مسائل نقد و به مشکلات نگاه شود؛ مهم است.

وزیر دادگستری همچنین گفت: با توجه به ارتقای جایگاه و افزایش تاثیرگذاری نظام جمهوری اسلامی ایران در مناسبات بین المللی، منطقه ای و جهان، امروز در یکی از نقاط عطف تاریخ قرار داریم.

پورمحمدی افزود: همه قبول دارند که اگر ایران در جمع کشورهای حاضر در مذاکرات ژنو 2درمورد سوریه قرار نگیرد، توافقی در این خصوص صورت نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: حجم مطالب، مصاحبه ها و مواضع اعلام شده در زمینه مذاکرات هسته ای و مساله سوریه از بدو فعالیت دولت یازدهم تاکنون حکایت از اهمیت این دو دارد زیرا برای جریان سلطه و استکبار موضوع سوریه کمتر از موضوع هسته ای ایران نیست.

پورمحمدی گفت: همه اذعان دارند که اگر جمهوری اسلامی ایران با جدیت در موضوع سوریه اعمال موضع نکرده بود، سوریه جایگاه امروز را نداشت و این مساله حکایت از جایگاه ایران دارد.

وزیر دادگستری اظهار کرد: کشور اینک به جایگاه ممتازی دست یافته، قابلیت های ویژه دارد و نخبه ها و مراجع تاثیرگذار توانایی های فوق العاده در تمام حوزه ها به دست آورده اند که یکی از این ها کسب رتبه هفتم در نانوفناوری است.

پورمحمدی گفت: قوه قضاییه، دادگاه ها و شوراهای حل اختلاف سالانه با 9میلیون فقره پرونده روبه رو هستند که این نه گناه قوه قضاییه که واقعیت است.

وی اضافه کرد: با وجود تحریم ها و مشکلات، ثبات سیاسی ارزشمندی داریم، 74درصد مردم در انتخابات شرکت کردند و زندگی بطور معمول ادامه دارد که بخشی از این به همت قوه قضاییه به دست آمده است.

وی گفت: با نگاهی به داشته ها و ظرفیت های موجود موفق شده ایم کاستی ها را رفع کنیم اما اینکه پرونده ای با 12میلیارد و 600 میلیون دلار معادل 80 هزار میلیارد ریال جلوی چشم ما قرار می گیرد مشکل ما نیست؛ اگر جای دیگری مراقبت و کنترل نکرده اند چوب آن را نباید قوه قضاییه بخورد.

پورمحمدی درخصوص نظام دریافتی در قوه قضاییه هم گفت: نظام دریافتی نامتعادل داریم ، نظام کاری ما ناهماهنگ بوده و مهمترین مشکل آن نامنظم بودن ساعت کاری است؛ بنای دولت بر اجرای قانون است و اگر پنجشنبه ها تعطیل است همه باید تعطیل شوند.

وزیر دادگستری افزود: موضوع تبدیل وضعیت نیروها از قراردادی به پیمانی هم پیگیری می شود.

وی گفت:مساله ای که دولت پیگیری می کند و رسالت قوه قضاییه محسوب می شود پیشگیری از وقوع جرم است که در زمان آقای شاهرودی به عنوان بهداشت قضایی و در زمان آقای لاریجانی به عنوان پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی مطرح شد.

وزیر دادگستری ادامه داد: یک بحث از پیشگری، درون قوه قضاییه و اعم از صدور واجرای سریع و کامل احکام و اقدام های دقیق سازمان های تابعه ازجمله ثبت اسناد، زندان ها و بازرسی است که اگر به خوبی اقدام کنند از وقوع بخش مهمی از جرایم پیشگیری می شود و بخشی هم خارج از قوه است.

ˈمحمدباقر الفتˈ رئیس کل دادگستری خوزستان هم اظهار امیدواری کرد با اتخاذ تصمیم های مقتضی با نیازهای استان این تصمیم ها منشاء گسترش عدالت و قسط اسلامی در چارچوب دستیابی به توسعه اجتماعی و اقتصادی باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: