واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۰

بازداشت 25 عضو القاعده در ترکیه

پلیس ترکیه در عملیاتی در استان جنوبی ˈکیلیسˈ ، 25 نفر از اعضای ˈبنیاد حق و آزادی های انسانیˈ ترکیه را به اتهام عضویت و همکاری با گروه تروریستی القاعده دستگیر کرد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از منابع خبری ترکیه، پلیس ترکیه در پی رسیدن نیروهای گروه تروریستی تکفیری داعش وابسته به القاعده به مرزهای این کشور و سوریه، عملیات خود را صبح امروز علیه نیروهای ااین گروههای تروریستی در استانهای ˈوانˈ، ˈاستانبولˈ ،ˈکیلیسˈ ، ˈآداناˈ، ˈغازی آنتپˈ و ˈقیصریهˈ آغاز کرد.

پلیس ضد تروریسم ترکیه امروز به برخی از شعبات بنیاد حق و آزادی های انسانی این کشور یورش برده و شماری از اعضای این بنیاد را به اتهام همکاری با گروه القاعده بازداشت کرد.

ˈ یاشار کوتلوای ˈ دبیرکل بنیاد حق و آزادی های انسانی ترکیه در پی این حمله گفت که این عملیات در راستای ممانعت از ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم سوریه و همکاری این بنیاد با گروه های تروریستی صورت گرفته است.

به گزارش منابع خبری ترکیه ، در این عملیات همچنین ˈابراهیم شنˈ که از وی به عنوان فرد شماره دو القاعده در خاورمیانه نام برده می شود و ˈهالیس بایانجوکˈ مسوول ساختار این گروه تروریستی در ترکیه، به همراه سه نفر در استانبول دستگیر شده اند.

نیروهای گروه تروریستی تکفیری دولت اسلامی عراق و شام ( داعش ) در سوریه یکشنبه گذشته با عقب راندن نیروهای ارتش به اصطلاح آزاد ، به نقطه مقابل مرز ˈآکچاقلعهˈ ترکیه رسیدند.

ترکیه پیش از این و در پی تشدید درگیری ها بین گروههای تروریستی و تکفیری در سوریه مرز آکچاقلعه را بسته بود.

سازمان های ملل متحد و دیده بان حقوق بشر پیشتر در گزارشاتی ترکیه را به ارسال تسلیحات نظامی به تروریست های سوری متهم کردند. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: