واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۰

بهسازی شبکه فاضلاب آبادان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: خانه های بیش از 16 هزار خانوار دیگر در آبادان زیر پوشش شبکه مدرن تاسیسات فاضلاب شهری قرار گرفت.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، ˈمحمد علی صنیعی نژادˈ روز سه شنبه در گفت گو با خبرنگاران افزود: با اعتبار حاصل از فروش اوراق مشارکت، بیش از 102 کیلومتر عملیات توسعه شبکه فاضلاب در آبادان انجام شد که در مقایسه با گذشته بیش از 14 برابر از نظر عمرانی و اعتباری رشد نشان می دهد.

وی با بیان اینکه بهره گیری از اعتبارات اوراق مشارکت، شاخص بهره مندی مشترکان این شهر از شبکه فاضلاب را از 68درصد به 83 درصد افزایش داد، گفت: این دستاورد بزرگ نتیجه تلاش شبانه روزی مسوولان استانی و کشوری و عوامل اجرایی پروژه است که در سایه صبر و تحمل مردم آبادان حاصل شد.

صنیعی نژاد افزود: هم اینک 95 درصد از شبکه و انشعاب های فاضلاب کار شده در مناطق سلیج غربی و شرقی، شطیط، علوانیه، ذوالفقاری، امیرآباد، 350 هکتاری، کوی ولیعصر، کوی کارگر، کوی قدس و بهار وارد مدار شده است.

وی اضافه کرد: پروژه اجرای خطوط شبکه فاضلاب در آبادان فعال است و با توجه به طرح کلی فاضلاب در مناطقی که ایستگاه پمپاژ در دست احداث است و یا هنوز احداث نشده دفع موقت به صورت منهول پمپ انجام می شود.

صنیعی نژاد با اشاره به مشکلات و موانع کلی اجرای طرح های فاضلاب شهری، عمده مشکلاتی که در مسیر اجرای پروژه فاضلاب آبادان قرار دارد را باتلاقی و یا ماسه ای بودن زمین، وجود معارضان محلی، تاسیسات ناشناخته زیرزمینی، انطباق نداشتن نقشه جامع شهری با وضع موجود و تغییرات قیمتی مواد اولیه اجرای خطوط شبکه فاضلاب عنوان کرد.

وی افزود: اگر موانع مطرح شده وجود نداشت پیشرفت پروژه بیش از مقدار فعلی بود.

وی مناطق علوانیه، شطیط و ایستگاه 12- 9 را از جمله مناطقی نام برد که اجرای شبکه جمع آوری و دفع فاضلاب آنها در برنامه سال گذشته و سال جاری قرار داشته و بخشی از آن اجرا شده و مابقی نیز پس از رفع مشکل معارضان و تملیک خیابانهای مسیر پروژه اجرا می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در این چارچوب رایزنی های لازم با فرمانداری انجام شده و امید است هر چه زودتر با کمک فرمانداری ویژه آبادان و رفع معارضان، شبکه فاضلاب این مناطق نیز تکمیل شود.

وی در خصوص اجرای شبکه فاضلاب مناطق مرکزی شهر آبادان هم گفت: اجرای شبکه جمع آوری و دفع فاضلاب دیگر مناطق شهر از مناطق مرکزی در برنامه اجرایی طرح فاضلاب آبادان قرار دارد و امید است با فروش مرحله سوم اوراق مشارکت، عملیات اصلاح شبکه این مناطق نیز اجرایی شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: