واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۱۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰

افزایش همکاری تجاری ایران و سریلانکا

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و سریلانکا، روابط صنعتی وتجاری دو کشور گسترش می یابد.
تدبیر24: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، محمدرضا نعمت زاده در دیدار با ریشاد باتیودین وزیر صنعت و تجارت کشور سریلانکا با اشاره به تعاملاتی که دو کشور در گذشته داشته اند، بر ادامه همکاری های تجاری و اقتصادی و گسترش آنها تاکید کرد.

وی با بیان تاریخچه صنعت چای در کشورمان به توانمندی سریلانکا در زمینه تولید چای اشاره و ابراز امیدواری کرد دو کشور بتوانند در این زمینه تعاملات مناسبی داشته باشند.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت در حال حاضر حدود 40 تا 50 درصد چای مصرفی در داخل کشور تولید و مابقی از کشورهای هندوستان و سریلانکا وارد می شود.

وی با بیان این که صنعت چای در ایران قدمت 200 ساله دارد، افزود: تلاش می کنیم در زمینه واردات چای از سریلانکا به توافقات خوبی دست یابیم.

نعمت زاده تاکید کرد کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و سریلانکا ، فصل مناسبی از افزایش تعاملات دو جانبه و فرصتی برای گسترش فعالیت های تجاری دو کشور است.

همچنین در این دیدار وزیر صنعت و تجارت سریلانکا به ارتباط دیرینه دو کشور در زمینه روابط سیاسی و فرهنگی اشاره و ابراز امیدواری کرد؛ کمیسیون مشترک ایران و سریلانکا پلی برای تقویت ارتباطات باشد.

باتیوتین با بیان این که بعد از جنگ 30 ساله داخلی سریلانکا ، در حال حاضر این کشور در راستای توسعه بیشتر گام های مثبتی برداشته است تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی سریلانکا می تواند امتیاز خوبی برای ایران محسوب شود چرا که تاکنون ارتباطات تجاری دو کشور کم بوده است اما با توجه به پتانسیل های موجود، این روابط می تواند هر چه بیشتر گسترش پیدا کند.

وی گفت: هم اکنون با سرمایه گذاری فعالان اقتصادی ایرانی پروژه های مختلفی در سریلانکا در حال اجرا است و ما خواستار تقویت و توسعه این پروژه ها هستیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: