واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۱

توسعه مدارس نمونه دولتی

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه مدارس نمونه دولتی، شبانه روزی و روستا مرکزی از اولویت های کاری این وزارتخانه است.
تدبیر24: گزارش روز چهارشنبه وزارت آموزش وپرورش علی زرافشان اظهار داشت: در گذشته سیاست هایی برای احیا مناطق محروم وجود داشته است که نیاز به بازنگری، احیا و ارتقا کیفیت دارد.

وی با بیان اینکه برای افزایش بهره وری ما نیاز به افزایش اعتبار داریم، افزود: از اقداماتی که از ابتدای دهه 60 صورت گرفت بحث مدارس نمونه مردمی بوده که ارتقا کیفیت را نیز به همراه داشته است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: با تجمیع دانش آموزان در یک مدرسه ما می توانیم خدمات بهتری به لحاظ داشتن خدمات نیروی انسانی، تامین خوابگاه و بحث آموزش و فضای آموزشی داشته باشیم.

زرافشان بیان داشت: در مورد احیا و توسعه مدارس نمونه مردمی، شبانه روزی و تجمیع مدرسه ها در یک روستا مرکزی تاکنون اقداماتی صورت گرفته و اساسنامه ای هم در خصوص بحث تردد، فضای آموزشی، خوابگاه و نیروی انسانی، تدوین شده است.

وی افزود: در رابطه با شبانه روزی ها همانند مدارس نمونه مردمی به مناطق محروم خدمات کیفی ارایه می شود و در بحث تربیت دانش آموزان با جذب معلمان ورزیده مشکل حل خواهد شد .

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش تصریح کرد که در برنامه های خود دو اولویت داریم اول ایجاد مدارس نمونه دولتی در مناطق محروم و دوم مدرسه های شبانه روزی و احیای بحث روستا مرکزی که پاسخگوی (بودجه) مناطق محروم نیز باشیم.

زرافشان در خصوص کنکور نیز گفت: بحث کنکور و دانشگاه یک مساله اجتماعی و فرهنگی است که برای افراد اعتبار اجتماعی ایجاد می کند حال اگر فرد شغلش آزاد باشد با داشتن مدرک تحصیلی بالا برای خود یک اعتبار ایجاد می کند.

وی افزود: با کاهش جمعیت دانش آموزی ما با کاهش جمعیت در کنکور نیز روبرو شده ایم و این فرصت برای آموزش عالی و آموزش و پرورش ایجاد شده که فشار کنکور را کاهش دهد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: