واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۴۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۰

ادامه تصفیه نیروهای پلیس ترکیه

وزارت کشور ترکیه در ادامه تصفیه نیروهای پلیس به دنبال تنش سیاسی ناشی از پرونده فساد مالی در این کشور روز جمعه 9 نفر از روسای پلیس استان ˈ مالاتیاˈ را برکنار کرد.
تدبیر24: نوری اولوآیاک  رئیس اداره پلیس مالاتیا هفته گذشته از سمت خود برکنار شده بود.

براساس این گزارش، در پی عملیات علیه ارتشا و فساد مالی توسط پلیس و دادستان استانبول که منجر به دستگیری شماری از منتسبان به دولت ترکیه و دو نفر از فرزندان وزرای سابق کابینه این کشور به اتهام اخذ رشوه و ارتشا شد، دولت آنکارا دست به تصفیه های گسترده در بین نیروهای پلیس این کشور زده است و محل خدمت بیش از 3 هزار نفر از نیروهای پلیس که در بین آنان روسا و معاونین شعب مختلف نیز وجود دارند، تغییر کرده است.

افزون بر آن 500 نفر از افسران پلیس شعبات مبارزه با تروریسم، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جرایم مالی به اداره راهنمایی و رانندگی منتقل شده اند.

براین اساس، روز گذشته نیز 35 نفر دیگر از نیروهای پلیس شهر استانبول در پی عملیات ارتشا و فساد مالی در ترکیه از کار برکنار شدند.

این نیروهای پلیس در شعبه ضد تروریسم شهربانی استانبول فعالیت می کردند.

این افسران به علت شرکت در عملیات علیه گروه تروریستی القاعده و بنیاد حق و آزادی های انسانی ترکیه که بطور همزمان به مرکزیت استان ˈوان ˈ و در شش استان ترکیه از جمله استانبول انجام شده بود از کار برکنار شدند.

در این عملیات برخی شعبه های بنیاد حق و آزادی های انسانی که مدیران آن روابطی بسیار نزدیکی با دولت آنکارا دارند و به نوشته رسانه های مخالف دولت ترکیه در انتقال سلاح و مهمات برای گروه های تروریستی القاعده در سوریه نقش دارند، مورد بازرسی قرار گرفتند.

بر این اساس، 12 نفر از روسا و معاونان پلیس آنکارا پایتخت ترکیه نیز در ادامه تصفیه نیروهای پلیس به دنبال اجرای عملیات ضد ارتشا و فساد مالی در این کشور چهارشنبه شب برکنار شدند.

به گزارش منابع خبری ترکیه، سه رئیس شعبه های مختلف پلیس استان آماسیا نیز روز گذشته از کار برکنار شدند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: