واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۳:۴۵

«گارجنیدزه» در جشنواره تئاتر فجر

«گروه تئاتر گارجنیدزه» که یکی از سرشناس ترین گروه های تئاتری جهان است در حالی به ایران می آید که از 37 سال پیش فعالیت هایش را در یکی از روستاهای لهستان آغاز کرده است.
تدبیر24: این روستا گارجنیدزه نام دارد و ولادمیر استانیفسکی پس از جدایی از یرژی گروتفسکی خالق «تئاتر بی چیز» و بانی «آزمایشگاه تئاتر» (تئاتر لابراتوآر)، آن را به عنوان مرکز فعالیت های تئاتری اش انتخاب کرده است.

روستای گارجنیدزه به واسطه فعالیت های خلاقانه استانیفسکی و گروهش به عنوان پایتخت تئاتر اتحادیه اروپا انتخاب و معرفی شده است.

استانیفسکی و گروهش امسال علاوه بر اجرای نمایش «پتیان اوراتوریو» در تالار وحدت، یک کارگاه تئاتر در تهران برگزار می کند و در یک سمینار هم شرکت خواهد کرد.

کارگاه او «موسیقی پنهان بدن» نام دارد که روز ششم بهمن از ساعت 10 تا 14 در طبقه هفتم تالار وحدت برگزار خواهد شد.

سمینار تئاتر «گارجنیدزه» هم روز هفتم بهمن ساعت 14 تا 17 در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار خواهد شد.

ورود عموم علاقه مندان برای حضور در این سمینار آزاد است.

گروه تئاتر «گارجنیدزه» به دعوت «گروه تئاتر آو» و با همکای اداره کل هنرهای نمایشی به ایران آمده و نمایش «پتیان اوراتوریو» را روزهای سوم، چهارم و پنجم بهمن ماه در ساعت های 18 و 20 و 30 دقیقه در تالار وحدت اجرا خواهد کرد.

در این اجرا هنرمندانی از ایران هم این گروه را همراهی خواهند کرد.

گروه تئاتر آو هم امسال با نمایش «مل پامنی» به کارگردانی بابک مهری در بخش مسابقه بین الملل جشنواره سی و دوم تئاتر فجر حضور دارد. این نمایش روز های پنجم، ششم و هفتم بهمن ماه در تماشاخته «آو» به صحنه خواهد رفت.



** پیش فروش کامل پنج روز اول «شکلک»



بلیت های پنج روز نخست نمایش «شکلک» به طور کامل به فروش رسیده است.

این نمایش که با همراهی موسسه فرهنگی هنری کارنامه پیش فروش آن از ساعت 22 روز چهارشنبه 25 دی ماه با 20% تخفیف همگانی آغاز شد، در همان ساعات ابتدایی کلیه بلیت های 5 روز اول نمایش از تاریخ 7 الی 12 بهمن به فروش رسید.

در حالی که پیش فروش هفته دوم در سایت های www.theaterticket.ir و www.tiwall.com به زودی آغاز خواهد شد، علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 09386183421 و 09373340724 تماس حاصل کنند.

نمایش «شکلک» نوشته نغمه ثمینی به کارگردانی کیومرث مرادی که پیش از این، سال 83 در تالار قشقایی به صحنه رفته و با استقبال تماشاگران مواجه شده بود،این بار پس از 10 سال بهمن و اسفند 92 در تالار شمس (اکو) دوباره به روی صحنه خواهد رفت.

شکلک در بیست دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر جوایز بهترین نمایشنامه،موسیقی و بازیگر زن را از آن خود کرد. همچنین این نمایش به جز ایران در هند و فرانسه نیز اجرا رفته است.

پانته آ بهرام،امیر جعفری ،ستاره پسیانی و نوید محمدزاده گروه بازیگران این نمایش را در اجرای جدید تشکیل می دهند. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: