واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۱۴۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۰

جایزه دولگا به عکاس ایرانی

مجید سعیدی عکاس کشورمان در میان 148 نامزد نهایی مسابقه عکاسی دولگا مقام نخست جایزه را از آن خود کرد.
تدبیر24: سعیدی عکاس ایرانی برنده جایزه عکاسی دولگا در سال 2014 شد ،این جایزه در مراسمی رسمی با حضور شهردار پاریس و مسئولان فرانسه در کاخ شهرداری پاریس به این هنرمند اهدا شد.

این جایزه به عکاسان آزاد حرفه ای تعلق می گیرد که در مناطق جنگی و بحران عکاسی می کنند، بنیاد عکاسی لوکاس دولگا نیز اعلام کرد که ˈمجموعه زندگی در جنگˈ مجید سعیدی از میان ١٤٨کاندیدا انتخاب شده است.

لازم به ذکر است بئاتریس توپین، سردبیر بخش عکس مجله نول ابزرواتور، ریاست هیات داوران این دوره از جایزه را برعهده داشت.

هدف برگزار کنندگان جایزه لوکاس دولگا براساس آن چه در سایت این جایزه نوشته شده است؛ حمایت و معرفی از عکاسانی است که تحت شرایط دشوار به از ارسال مستقل و آزاد اطلاعات می پردازند.

سعیدی بیش از23 سال است در زمینه عکاسی خبری فعالیت می کند و از رویدادها خبری مهمی عکاسی کرده است، وی چند سالی در ا فغانستان بود و زندگی مردم را بعد از جنگ عکاسی می کرد.

سعیدی که نخستین غیر اروپایی است که این جایزه را دریافت می کند، این جایزه را برای تلاش های انسان دوستانه خود در افغانستان برای ثبت زندگی واقعی مردم بعد از جنگ دریافت کرد.

لوکاس دولگا عکاس دو رگه فرانسوی آلمانی بود که به صورت آزاد فعالیت می کرد او جانش را برای ثبت عکس از رویدادهای تونس از دست داد.

وی در حالی که قصد داشت وقایع مربوط به اعتراضات خیابانی تونس را پوشش دهد، به دلیل انفجار یک کپسول گازاشک آور پلیس در نزدیکی وی زخمی و در پی آن در بیمارستان بستری شد، اما در اثر شدت جراحت در بیمارستان درگذشت. این جایزه به یاد وی و برای بزرگداشت عکاسان آزاد بنیان گذاشته شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: