واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۴۹۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۵

پیشنهاد آیت الله هاشمی برای وحدت

آیت الله ˈاکبر هاشمی رفسنجانیˈرییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بیشترین جمعیت و منابع طبیعی جهان را از آن مسلمانان دانست و گفت: مسلمین با وحدت و همدلی می توانند بزرگترین قدرت دنیا شوند.
تدبیر24: آیت الله ˈهاشمی رفسنجانیˈ شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه بیست وهفتمین کنفرانس وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، افزود: امروز نیازمند وحدت واقعی جهان اسلام هستیم.

وی با ابراز تاسف از شرایط موجود در جهان اسلام اضافه کرد: این شرایط بطور کامل ضد وحدت و دعوت پیامبر اکرم (ص) و خواست خداوند متعال است.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه اختلاف نظر می تواند منشاء یافتن راه های درست شود، ادامه داد: آنچه که امروزه وجود دارد اختلاف نظر نیست بلکه تنازغ، جنگ، خونریزی و خسارت است.

وی تصریح کرد: این تنازع مزموم و نادرست است و در خیلی از موارد گناه کبیره به شمار می رود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه از این تنازع و نزاع باید جلوگیری کرد، اظهار داشت: ما باید تمام همت خود را در هفته وحدت صرف یافتن راهی برای برون رفت از این وضع خطرناک که در پاره ای از موارد حالت جنون وار و دیوانه وار دارد، کنیم.

هاشمی رفسنجانی با طرح این سوال که این چه تفکری است که در بین مسلمانانی که پیامبرشان پیام آور وحدت و دین آنان دین اخوت و برادری است ، عده ای مرتکب جنایت علیه برادران دینی خود می شوند؟ افزود: اگر برنامه های وحدت بخش ما سراغ مسایل جدی برود و علمای اسلام اینگونه مسایل را بصورت دسته جمعی مطرح کنند و دولت های اسلامی هم وعده اجرا بدهند و حمایت کنند، جلوی خودسری های نادرست گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در عصر بیداری اسلامی و آگاهی مردم به سر می بریم، گفت: اگر آنهایی که اسلام را نمی شناسند این قبیل اخبار را دریافت کنند جه تاثیری خواهند گرفت؟

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: اگر تعلیمات محکم قرآن را مراعات کنیم قطعا دنیای ما غیر از شرایط فعلی خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه امت اسلامی یک چهارم جمعیت جهان و دارای 60 کشور مستقل و گروه ها و جمعیت زیادی در کشورهای غیر اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروز باید به گونه ای پیش برویم تا با همکاری و تعامل همه جانبه ، از این مکتب بی نظیر و قرآن استفاده کنیم و این قدرت برتر را محقق سازیم.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه در هیچ سند معتبری نداریم که به خاطر اختلاف ها ، خونریزی ایجاد کنیم، گفت: دشمن با ایجاد اختلاف و صرف بودجه کشورهای اسلامی سلاح هایش را می فروشد و علیه خود مسلمانان بکار می گیرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه حرکت های اختلاف برانگیز عقلانی نیست، توصیه کرد: رسانه های مشترکی برای بیان مباحث مشترک بین فرقه های اسلامی ایجاد شود تا شخصیت های معتبر و دولت ها از آن حمایت کنند که این کار عقلا و منطقا امکان پذیر است.

هاشمی رفسنجانی، به وجود 95 درصد اشتراکات شیعه و سنی اشاره کرد و افزود: مذاهب می توانند این اصل را حاکم کنند که در موارد اختلافی نیاز به درگیری و نزاع نیست.

وی، وجود بیش از یک میلیارد جمعیت مسلمان در جهان را مورد توجه قرار داد و افزود: ما می توانیم با تفکر دین مبین اسلام را برای همه جهان به عنوان دین نمونه معرفی کنیم به شرط آنکه اقدام ها مطابق مبانی محکم اسلامی باشد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به برگزاری کنفرانس های وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: نباید به این برنامه های وحدت اکتفا کرد بلکه به گونه ای عمل کنیم تا اجماعی در بین علمای مسلمان ایجاد شود تا درگیری ها خاتمه یافته و به یک امت واحده تبدیل شویم. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
0
0
سلام، زود دیر شده
بعضی ها دیگر زمان .... که میرسه تازه یادشون میفته که نه بابا دنیا دلبستنی نیست همه چیز را باید بگذاریم و برویم مال دنیا هم میگذاریم میریم
سعی میکنن خوب باشن تا در یادها بمانند
اما زود دیر شده و دل مردم تخته سیاه نیست که با تخته پاکن بشه تمیزش کرد و دوباره نوشت
نمیشه دلای زخم خورده زیاده زخمهای عمیق زمان زیادی میخواد تا خوب بشه
چقدر یاد هیتلر میفتم و دلم میخواد بدونم که الان چیکار میکنه
عالم محضر خداست در محضر خدا گناه نکنیم
نظر شما: