واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۵

اعتراضات تایلند؛ 270زخمی و کشته

مقامات وزارت بهداشت تایلند اعلام کردند درپی تجمعات اعتراض آمیز مخالفان دولت یینگلوک شیناواترا و تنش های سیاسی در این کشور طی یک ماه گذشته چهار نفر کشته و 266 نفر مجروح شدند.
تدبیر24، در تجمعات معترضان دولت تایلند از پنجم تا 29 دی ماه چهار نفر کشته و 266 نفر مجروح شدند که به بیمارستان منتقل شدند.

آماری که رسانه های داخلی تایلند منتشر کرده اند نشان می دهد بیش از 30 مجروح این حوادث همچنان در بیمارستان های این کشور تحت درمان قرار دارند.

آشفتگی های سیاسی و تنش های خیابانی در تایلند از آبان ماه و پس از ارایه لایحه عفو سیاسی توسط نخست وزیر به مجلس کلید خورد و پس از دو ماه به انحلال مجلس نمایندگان و اعلام 13 بهمن به عنوان روز برگزاری انتخابات زودهنگام ختم شد.

معترضان تایلندی حدود سه ماه است که در خیابان های بانکوک حضور دارند. مخالفان دولت تنها پنج روز پس از سال نو میلادی را به اعتراضات خود پایان دادند و از 15 دی ماه بار دیگر با برپایی راهپیمایی گسترده در بانکوک پایتخت این کشور خواستار برکناری نخست وزیر شدند.

مخالفان دولت تایلند یینگلوک شیناواترا نخست وزیر این کشور را دست نشانده برادرش و نخست وزیر سابق می دانند. مخالفان دولت با فشار برای به تعطیلی کشاندن مراکز دولتی در پایتخت تایلند در پی ایجاد مانع به منظور برگزاری انتخابات عمومی 13 بهمن هستند.

تنش های تایلند پس از انحلال مجلس نمایندگان و اعلام برگزاری زودهنگام انتخابات در چند نوبت به خون کشیده شد و حدود هشت نفر تا دهم دی ماه در درگیری ها جان خود را از دست دادند و بیش از 400 نفر نیز مصدوم شدند.

با احتساب آمار ماه های قبل و 24 روز گذشته در درگیری های تایلند 12 نفر کشته و 666 نفر مصدوم شده اند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: