واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۴۹۶۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲
بذرپاش نماینده مردم تهران مطرح کرد

اظهارات ترکان توهین به شعور مردم

به نظر می رسد همانقدر که دولتمردان آمریکا به سنا و مردم خود اعتماد دارند و نظرات آنها را محترم می شمارند دولتمردان ما نیز به مجلس نیز اعتماد بیشتری داشته باشند. . .

تدبیر24 - منتقدین : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهارات اخیر ترکان توهین را به شعور مردم ایران خواند و گفت: مردم جواب این خودبرتر بینی را خواهند داد.

به گزارش خانه ملت، مهرداد بذرپاش در نشست علنی امروز (دوشنبه 30 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در اخطار قانون اساسی با ا ستناد به اصل 84 افزود: براساس این اصل نمایندگان می توانند در مسائل داخلی و خارجی اظهارنظر کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشاور ارشد رئیس جمهور و رئیس حوزه مشاوران دکتر روحانی که جزء خانواده ایثارگران به شمار می رود در مطالبی ذکر کرده اند که نیمی از کسانی که به آقای روحانی رأی نداده اند از قانون شکنان حمایت کرده اند.

وی یادآور شد: به نظر می رسد این تعبیر خاصی باشد و متأسفانه جامعه رسانه ای نیز به راحتی از آن گذشت؛ این سخن توهینی به شعور مردم ایران بود و من بر این باورم که مردم جواب این خودبرتر بینی را خواهند داد همانطور که در سال 84 و 88 انتخابات ریاست جمهوری، در انتخابات مجلس هفتم، هشتم و نهم و در انتخابات دور دوم، سوم و چهارم شورای اسلامی شهر و روستا جواب دادند.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: این رویکرد که اخیرا در برخی رگه های دولت مشاهده می شود انتهای آن به دیکتاتوری ختم خواهد شد؛ رگه هایی که در برخورد با منتقدین توافقنامه ژنو، در برخورد با رسانه های منتقد، در عزل و نصب های گسترده و بعضا بدون ضابطه و حتی سیاسی و جناحی، اظهارنظرهایی مبنی بر انحلال مجلس، لبو فروش و راننده تاکسی که اجازه اظهارنظر در مورد مسائل مختلف کشور را نداشتند نیز مشاهده شده است.

بذرپاش تصریح کرد: همچنین رگه های آن را در تشکیل مجلسی یک دست با دولت و به صورت صریح تشکیل پارلمانی وکیل الدوله مشاهده می شود و جا دارد ریاست جمهور تذکرات لازم را به همکاران خود بدهد.

وی با بیان اینکه چرا مردم و مجلس در ایران برای تیم مذاکره کننده نامحرم هستند اما مردم و سنای آمریکا برای دولتمردان خود محرم هستند تصریح کرد: ما در مجلس تقریبا در هیچ یک از بندهای توافقنامه در جریان نبودیم و به نظر می رسد در آینده هم در جریان قرار نخواهیم گرفت.

بذرپاش افزود: به نظر می رسد همانقدر که دولتمردان آمریکا به سنا و مردم خود اعتماد دارند و نظرات آنها را محترم می شمارند دولتمردان ما نیز به مجلس نیز اعتماد بیشتری داشته باشند.

در ادامه محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به صحبت های اولیه بذرپاش مبنی بر اظهارات اخیر مشاور رئیس جمهور گفت: انتظار همه نمایندگان و بنده نیز این است که با توجه به اینکه دکتر ترکان دارای تجربه طولانی مدیریت در عرصه کلان مدیریتی کشور و از خانواده ایثار و شهادت و همچنین دغدغه اقتدار نظام را دارند این است که نقش جدی را در افزایش تعامل دو قوه ایفا کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس ادامه داد: بدون شک سخنان و تصمیمات نقش کلیدی را در تعامل ارتقاء کارایی قوا و نظام است و باید همه ما از هر سخن و کلامی که این تعامل را در معرض آسیب قرار می دهد به طور جدی پرهیز کنیم.

وی در مورد تذکر دوم بذرپاش مبنی بر اعتماد تیم مذاکره کننده هسته ای به مجلس افزود: مجلس در شورای عالی امنیت ملی حضور دارد و از این منظر مسائل کلیدی نظام را رصد می کند و امیدوارم نظام جمهوری اسلامی از موضع اقتدار که امروز در عرصه های سیاسی حتی در عرصه اقتصادی از او برخوردار است در مذاکرات و گفتگوها نیز منافع ملی را به معنای واقعی کلمه پاسداری کند و به دغدغه های مبتنی بر اعتقاد به افزایش اقتدار نظام از سوی نمایندگان به ویژه در حوزه مذاکرات هسته ای توجه ویژه ای را مبذول کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
2
4
شعور مردم رو با خودت مقایسه نکن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
1
2
معدل درخشان 13 خیلی حرف میزنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
0
0
اقای ترکان شماکه میگید ان دسته که به دولت تدبیر امید رای ندادند حمایت از قانون شکنان کردند،از جنابعای بنده سوال دارم سمت اجرایی شما در دولت قانون شکنان چه بود ؟
اقای ترکان شما که فکر نکنم سرهنگ باشید ،شما که از عقل و منطق صحبت میکنید چرا رضاخانانه حرف و عمل میکنید
اقای ترکان نکنه شما هم توهمی بشید
نظر شما: