واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۵۰۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹

مگر مردم قبلا مجلس «مجیزگو» می‌خواستند؟

هنوز یادمان نرفته که نمایندگان جریان منسوب به ایشان بودند که ته‌مانده لیوان آب آقای احمدی‌نژاد را به تبرک می‌نوشیدند. همچنین هنوز یادمان نرفته که آیت‌الله مصباح یزدی یکی از رهبران سیاسی جریان اصولگرا در مقطعی اطاعت از حکم احمدی‌نژاد را به نوعی با اطاعت از حکم خدا مقایسه می‌کردند
تدبیر24: انتخابات 24 خرداد را می‌توان آخرین نظرخواهی عمومی از مردم ایران دانست. یکی از نتایج بدیهی این انتخابات آن بود که مشخص شد مردم حداقل در حال حاضر علاقه‌ای به ادامه روند‌های پیشین در سیاست،‌ اقتصاد و مجموعه سازوکارهای کشورداری ندارند. کاهش رای جریان احمدی‌نژاد از آنچه در ادوار پیشین انتخابات داشتند به حدود 10 درصد نشان از افت شدید پایگاه اجتماعی آنان داشت. همچنین دیگر کاندیداهای اصولگرا هم با وجود آنکه کاندیداهای اصلی اصلاح‌طلبان در میدان نبودند، نتوانستند توفیقی حاصل کنند.

 

طبیعی است که بین سیاست‌های کلی اعلام شده از سوی حسن روحانی تفاوت چشمگیری با مواضع و عملکرد پیشین جریان اصولگرا که مجلس را در دست دارد دیده شود و این امر از چشم جامعه نیز پنهان نخواهد بود. با این اوصاف این یک امر بدیهی است که اگر در ادامه، مجلس با سیاست‌های کلی دولت هماهنگ نباشد، عملا با مطالبات اساسی فعلی جامعه ناهماهنگ خواهد بود و قطعا این جریان نخواهد توانست که در انتخابات آتی مجلس پیروز شود.

 

با این وجود اصولگرایان گویی نسبت به بیان این واقعیت حساسیت پیدا کرده‌اند. امروز پرویز سروری، از فعالین شناخته‌شده اصولگرا و عضو فعلی شورای شهر تهران با اشاره به اظهارات مشاور ارشد رئیس‌جمهور(اکبر ترکان) مبنی بر اینکه اگر نمایندگان با دولت هماهنگ نباشند مردم آنها را حذف خواهند کرد‌، ادبیات آن را مشابه ادبیات دوم خردادی‌ها دانست و گفتمتاسفانه امروز عده‌ای به دنبال تشکیل مجلسی مجیز گو و وکیل‌الدوله هستند اما آقایان باید بدانند که مردم در گذشته به چنین مجلسی پاسخ «نه» داده‌اند.

 

گویی آقای سروری فراموش کرده‌اند که در همین چند سال گذشته عملکرد مجلس هفتم، هشتم و نهم اصولگرا در قبال دولت آقای احمدی‌نژاد چگونه بوده است. این سوال به نظر می‌رسد که مگر مردم در گذشته مجلس مجیزگو می‌خواسته‌اند و اکنون نمی‌خواهند؟ هنوز یادمان نرفته که نمایندگان جریان منسوب به ایشان بودند که ته‌مانده لیوان آب آقای احمدی‌نژاد را به تبرک می‌نوشیدند. همچنین هنوز یادمان نرفته که آیت‌الله مصباح یزدی یکی از رهبران سیاسی جریان اصولگرا در مقطعی اطاعت از حکم احمدی‌نژاد را به نوعی با اطاعت از حکم خدا مقایسه می‌کردند. شاید بهتر باشد که آقای سروری و دوستانشان کمی بیشتر در معنی و مفهوم «وکیل‌الدوله» و «مجیزگو» تامل کنند.

منبع:سلام نو

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
سربازولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
1
1
خواهشا خلط مبحث نکنید
مجلس خیلی مهم هست حتی از ریاست جمهوری
خودتون هم خوب میدونید
خواهشا به جای اینکه کلیدها را برای انتخابات دو سال بعد به کار بیاندازید به فکر معیشت باشید
شما چرا دستپاچه شده اید
خوب اگر از ملت رای میخواهید کار کنید نه خیانت
اصلاح طلبان خائن
نتانیاهو در سال 88 :
اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه های ما در ایران هستند آنها به نیابت از ما با نظام می جنگندند
خاک توی اون سرتون وطن فروشها
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر اصلاحات اسرائیلی
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
0
0
چندتذکر.1-صحبت ازکاهش رای جریان احمدی نژادبه حدود 10درصدکرده اید.درحالیکه هیچکدام ازنامزدهاوابسته به اونبودند ونامزد موردحمایت وی احرازصلاحیت نشد.وخودمحوری جریان مقابل ومحاسبات غلط آنهاووفادارنبودن به عهدوپیمانی که باهم بسته بودندوووموجب پیروزی جریان مقابل شد.2-گفته ایدکاندیداهای اصلی اصلاح طلبان درمیدان نبودندکه این توهین برئیس جمهورمنتخب ودست چندم نشان دادن وی میباشدکه زیبنده نیست.ا3-اینکه شماتلاش داریدمجلسی یکدست بادولت داشته باشیم بنفع منافع ملی نیست که نمونه بارزآن مجلس ششم است.تجربه پارلمانتاریسم جهانی نشان داده مجلس مستقل ناظری قوی بردولتهاوانحرافات احتمالیست.4-صحبت ازمجالس هفتم وهشتم ونهم کرده اید.چرافکرمیکنیداگررای مردم درجهت شماباشدخوب است واگرنه بد.همان مردمی که باین مجالس رای دادندبه مجلس ششم هم که شمابافراربجلوازذکر آن خوداری میکنیدرای دادندکه نتایجش راهم دیدیدیم.آری مردم هم ممکن است دراثرعواملی چون تبلیغات یاهرعامل دیگری اشتباه کنندوبکسانی رای دهندکه نبایدامااین بخودمردم وچگونگی استفاده ازحقشان مربوط است ومالازم است همواره به رای مردم چه درجهت مایابرعلیه مااحترام بگذاریم.وقتی مامجالسی رامحکوم میکنیم معنای دیگرش محکوم کردن مردمی هست که رای داده اندواین ناپسنداست.
نظر شما: