واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۵۰۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۰

بازداشت شبه نظامیان پاکستانی

پلیس بنگلادش روز دوشنبه اعلام کرد سه شبه نظامی مظنون پاکستانی که گفته می شود یک راهنمای ساخت بمب و مواد انفجاری دیگری را با خود همراه داشتند، در داکا پایتخت این کشور بازداشت کرده است.
تدبیر24: سخنگوی پلیس داکا گفت که این سه نفر که شامگاه یکشنبه بازداشت شدند، در بازجویی های پلیس اعتراف کردند که از طالبان پاکستان برای انجام حملات آموزش دیده اند.

بازداشت این سه نفر در حالی انجام شد که پلیس بنگلادش به سخت گیری های امنیتی در پی انتخابات پارلمانی 5 ژانویه (15 دی ماه) افزوده است. گروه مخالف اصلی بنگلادش و متحدان آن این انتخابات را که با ناآرامی های مرگباری مخدوش شد، تحریم کردند.

پلیس داکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: یک راهنمای ساخت بمب و یک لپ تاب حاوی اطلاعاتی در مورد آموزش نظامی در میان وسایل این سه نفر کشف و ضبط شده است.

در بیانیه پلیس آمده است که این سه نفر از غرب میانمار به پاکستان مهاجرت کردند و سپس تحت آموزه های گروه تحریک طالبان پاکستان قرار گرفتند.

سخنگوی پلیس داکا به خبرنگاران گفت: این افراد آموزش های خاصی در زمینه انفجار خودروهای بمب گذاری شده دیده اند و همچنین روش استفاده از نارنجک و سیستم های انفجاری دیگر را از مربیان اصلی گروه تحریک طالبان پاکستان در منطقه وزیرستان این کشور فرا گرفته اند.

دولت ˈشیخ حسینهˈ نخست وزیر بنگلادش در پی پیروزی حزبش در انتخابات پارلمانی این کشور، دستور سرکوب فعالان مخالف را صادر و این افراد را به هدایت ناآرامی های مرگبار در هفته های قبل و بعد از انتخابات متهم کرد.

نیروهای امنیتی بیش از یک هزار معترض را از زمان برگزاری انتخابات در بنگلادش بازداشت کرده اند.

مخالفان همچنین در سال گذشته به محاکمه رهبران خود به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در جریان جنگ استقلال این کشور از پاکستان در سال 1971 اعتراض کردند.

دولت شیخ حسینه دادگاه رسیدگی به جنایات جنگی را در سال 2010 دایر کرد، اما مخالفان جلسات محاکمه را برخوردار از انگیزه سیاسی و با هدف حذف رهبرانشان دانسته اند.

درگیری ها بین مخالفان و پلیس بنگلادش در اعتراض به برگزاری جلسات محاکمات و انتخابات پارلمانی منجر به کشته شدن بیش از 500 نفر در سال 2013 شد. گروه های مدافع حقوق بشر ناآرامی سال گذشته در بنگلادش را مرگبارترین خشونت های سیاسی از زمان استقلال این کشور عنوان کرده اند. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: