واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۵۰۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۰

رهبر موسیقی کلاسیک ایتالیا درگذشت

ˈکلودیو آبادوˈ رهبر سرشناس ایتالیایی که سابقه رهبر ارکستر فیلارمونیک میلان و برلین را در کارنامه خود داشت صبح امروز درگذشت.
تدبیر24: کلودیو آبادو که لقب سناتور مادام العمر را در سال گذشته از دولت ایتالیا دریافت کرده بود، صبح امروز بعد از گذراندن بک دوره بیماری در آستانه 81 سالگی درگذشت.

وی در 26 ژوئن 1933 در شهر هنری میلان بدنیا آمد و در دوران کودکی موسیقی را نزد پدر خود آموخت.

این رهبر نامی موسیقی کلاسیک بعد از اتمام دوره کنسواتوآر میلان نزد هانس سواروفسکی در آکادمی موسیقی وین رهبری ارکستر را فراگرفت.

وی در سال 1960 با ارکستر میلان به همکاری پرداخت. او در سال 1966 به عنوان رهبر با ارکستر فیلارمونیک برلین همکاری کرد که حاصل آن عنوان رهبر اصلی ارکستر در سال 1989 را برایش یه ارمغان داشت.

وی در 1965 برای اولین بار ارکستر فیلارمونیک وین را در فستیوال سالزبورگ رهبری کرد ، همچنین به عنوان مدیر موسیقی اپرای دولتی وین (1986-1991)انتخاب شد، از اجراهای شاخص آن زمان باید به آثار موسورگسکی (Boris Godunov)، شوبرت (Fierrabras)و روسینی (Il viaggio a Reims) اشاره کرد.

در سال 1987 به عنوان مدیر کل موسیقی شهر وین منصوب شد و در سال 1988 فستیوال موسیقی مدرن وین را پایه ریزی کرد که هرساله به کارگردانی وی بر گزار می شد.

وی به عنوان رهبر میهمان با ارکسترهای متعددی همکاری داشت که از آن جمله می توان به همکاری وی با ارکستر جوانان سیمون بولیوار ونزوئلا (SBYOV) در سال 2005 در کاراکاس و هاوانا اشاره کرد.

جایزه استاندارد اپرا (برای اجرای بوریس گودونوف در کاونت گاردن) ، لژیون دونور از وزارت فرهنگ فرانسه ، Gran Croce، بالاترین نشان افتخار ایتالیا ، حلقه افتخار از فیلارمونیک وین (1973)، نیکلای طلایی از فیلارمونیک وین (1980) و مدال طلا از انجمن بین المللی گوستاو مالر از جمله افتخارات این رهبر ارکستر نامی جهان است .
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: