واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۰

ملوان سفیر حمایت از پرندگان تالاب انزلی

تیم فوتبال باشگاه ملوان بندرانزلی با امضای تفاهمنامه ای بین مدیرعامل این باشگاه و مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان گیلان به عنوان حامی و سفیر حفاظت از قو و پرندگان مهاجر اعلام شد.
تدبیر24: محمدرضا برجی مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان گیلان در مراسمی که به همین منظور عصر امروز (دوشنبه) در شهرستان بندرانزلی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به انتخاب قوی سپید به عنوان نماد تیم فوتبال ملوان بندرانزلی و پا گرفتن این باشگاه در کنار تالاب بندرانزلی به عنوان بهشت پرندگان مهاجر، تصمیم به استفاده از این تیم محبوب به عنوان سفیر حمایت از قو و سایر پرندگان را گرفتیم.

برجی با اشاره به اینکه از نظر علم زیست شناسی، برخی گونه ها حکم چتر حفاظتی برای سایر گونه ها را دارند، اظهار کرد: پرنده زیبا، باوفا و باوقار قو در اصل نماد یا پرچم حمایت از سایر پرندگان و کل عرصه تالاب شهرستان بندرانزلی است.

وی با بیان اینکه قو از پرندگانی است که پس از مرگ زوجش تا پایان عمر همسر دیگری انتخاب نکرده و به تنهایی بسر می برد، از مردم خواست از شکار این گونه حفاظت شده و سایر گونه ها مانند درنا، قرقاول، مرغابی، خودکا، چنگر و ... خودداری کرده و این پرندگان زیبا را برای نسل های آینده حفظ کنند.

وی خاطرنشان کرد: روابط اکولو‍ژیکی بین انسان و طبیعت، جدایی ناپذیر است و انسان در سیر تکاملی خود با اقتباس از طبیعت دستاوردهایی بسیاری داشته است.

برجی افزود: نماد قو، نیروی دریایی و فوتبال بنای خوبی برای حرکت های حمایتی از طبیعت، پرندگان، تالاب و زیست مندان آن است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم سیروس قایقران و ابراز احترام برای پیشکسوتان باشگاه ملوان بندرانزلی متعهد شد با توجه به حمایت ملوان از تالاب و پرندگان، در سال های آینده از اعتبارات احیای تالاب برای امور فرهنگی ملوان هزینه خواهد شد.

فرماندار شهرستان بندرانزلی و رییس هیات مدیره باشگاه ملوان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه قوی سپید از القاب اصلی تیم ملوان است، از امضای تفاهمنامه حمایت ملوان از قو، تالاب بندرانزلی و پرندگان ابراز خشنودی کرد.

سعادتمند داوودی خاطرنشان کرد: امیدواریم این حرکت، اقدامی برای حفاظت، حراست و ایفای نقش تیم ملوان به عنوان سفیران حفاظت از این پرنده زیبا و سایر پرندگان زیبای شهرستان بندرانزلی و استان گیلان باشد.

وی خاطرنشان کرد: قو، یکی از زیباترین و بزرگترین پرندگانی است که تالاب بندرانزلی حدود نیمی از سال را میزبان آن است.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد به صورت ناجوانمردانه اقدام به شکار این پرنده حفاظت شده و سایر پرندگان می کنند، ابراز امیدواری کرد، با همکاری و تلاش ملوان، هوادارانش و همه مردم و دوستداران طبیعت و نسل های آینده نیز شاهد مهاجرت قو و دیگر پرندگان زیبا به تالاب بندرانزلی باشند.

داوودی متذکر شد، به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه ملوان آمادگی این باشگاه را برای مشارکت در تمامی برنامه های حفاظت از این پرنده و سایر اجزای محیط زیست اعلام می داریم.

در پایان این مراسم، پیراهن شماره 9 سیروس قایقران و لوگوی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی به صورت نمادین به مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان گیلان اهداء شد و از سوی وی نیز نمادی از پرنده زیبای قو به ناخدا غلامی مدیرعامل باشگاه ملوان بندرانزلی هدیه داده شد.

در این مراسم، جمعی از پیشکسوتان باشگاه ملوان بندرانزلی از جمله بهمن صالح نیا، غدیر بحری، محمود پیشگاه هادیان، رییس اداره ورزش و جوانان، رییس هیات فوتبال و جمع دیگری از مسوولان شهرستان و باشگاه و اصحاب رسانه شهرستان بندرانزلی حضور داشتند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: