واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۱۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۲:۳۰

اعتصاب کارگران معادن پلاتین آفریقا

اتحادیه کارگران معادن پلاتین آفریقای جنوبی موسوم به ˈآمکوˈ از معدنچیان زیر مجموعه خود خواست که برای روز پنج شنبه دست از کار کشیده و اعتصاب کنند.
تدبیر24: خبرگزاری آفریقای جنوبی (ساپا)، ˈژوزف ماتونجواˈ رییس آمکو گفت: اعضای این اتحادیه از دوشنبه گذشته برای نیل به یک افزایش حقوق 8 درصدی، به طرح برگزاری اعتصاب های جدید در معادن این کشور رأی مثبت داده بودند، از این رو معدنچیان زیرمجموعه آمکو از روز پنج شنبه دست از کار می کشند.

وی از پایان یافتن رایزنی ها دراتحادیه کارگران معادن پلاتین آفریقای جنوبی در روز یکشنبه خبر داد و از کارگرانی که برای سه گروه صنعتی ˈآمپلاتسˈ، ˈایمپالاˈ وˈلانمینˈ کار می کنند، خواست از صبح روز پنجشنبه به مدت 2 روز دست از کار بکشند.

براساس این گزارش، در واقع اعضای 100 هزار نفری آمکو که برای گروه صنعتی ˈایمپلاتسˈ کار می کنند، پیشتر نیز چنین تصمیمی را در برابر رد پیشنهاد افزایش حقوق توسط کارفرمایان و رییس اتحادیه سراسری معدنچیان اتخاذ کرده بودند و از امروز مصمم هستند طرح خود را عملی سازند.

بر اساس این گزارش،شرکت های یادشده که بزرگترین تولیدکنندگان پلاتین در جهان به شمار می روند، از معادن نزدیک شهر ˈراتسنبرگˈ در مجاورت ˈسان سیتیˈ بزرگترین شهر گردشگری و تفریحی قاره آفریقا در 100 کیلومتری شمال ژوهانسبورگ، پلاتین استخراج می کنند.

به گفته رییس آمکو،اعضای این اتحادیه حتی به طرح اعتصاب معدنچیان بخش معادن طلای کشورشان نیز رای مثبت دادند که البته اجرایی شدن آن منوط به تصمیم اعضای اتحادیه معدنچیان طلا است.

رییس اتحادیه کارگری بخش معدن فلزات قیمتی آفریقای جنوبی پنجم آذرماه امسال نیز

در پی سرکوبی های فزاینده و رد مطالبات صنفی کارگران در کشورش استعفا داده بود.

ˈسدریخ جیناˈ رییس این اتحادیه گفته بود که وی به سبب آنچه که اختلاف داخلی اعضای این اتحادیه که با افزایش سرکوبی ها و رد مطالبات صنفی آنها درآفریقای جنوبی اتفاق می افتد ازسمت خود استعفا داد.

این اتحادیه که بخشی از اتحادیه سراسری کارگران آفریقای جنوبی ˈکوساتوˈ باحدود 9 میلیون عضو و از حامیان سنتی حزب حاکم کنگره ملی آفریقا (ای ان سی) است، مدت هاست که دراین کشور محور تولید طلا، پلاتین و الماس جهان که بورس آن نیزتعیین کننده قیمت جهانی این سنگ های قیمتی است با مشکلات حقوق صنفی روبه رو است.

همچنین پیشتر رهبران اتحادیه معدنچیان طلای آفریقای جنوبی هشدار دادند عملکرد مدیران شرکت های معدنی درمذاکرات دستمزد خشونت برانگیر است در حالیکه طرف مقابل نیز تهدید کرد افزایش دستمزدها، تعطیلی معادن و حذف هزاران موقعیت شغلی را به دنبال خواهد داشت.

اتحادیه ملی کارکنان معدن که نماینده حدود دو سوم از بیش از 120 هزار معدنچی اتحادیه ای درآفریقای جنوبی است،درچند مرحله اعتصابات گسترده ای را در سراسر کشور راه انداختند و حتی توانسته بودند دیگر اتحادیه های کارگری کشور را نیز باخود همراه سازند.

این درحالی است که اعتصاب و تعطیلی معادن و فلج شدن صنعت طلای آفریقای جنوبی که سابق براین تا 80 درصد و این اواخر تا یک سوم از تولید جهانی را درقبضه داشت و امروزه سهمش درتولید جهانی کاهش یافته ، می تواند ضربه بزرگی به این صنعت تاثیرگذار براقتصاد جهانی داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: