واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۰

مهریه بانوی نجات بخش قاتل شد

معاون دادستان کرمان، گفت: با پیگیری ها و تلاش های دستگاه قضایی اولیاء دم یک پرونده قصاص نفس از اعدام قاتل فرزندشان گذشت کردند.
تدبیر24: گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان، علی سیدی در مورد این پرونده، افزود: قاتل در پی بروز یک اختلاف قبلی با مقتول در درگیری و نزاع جمعی بازدن یک ضربه چاقو مرتکب قتل می شود.

وی با اشاره به وقوع این نزاع در تیر ماه 85، اظهار کرد: مقتول سرانجام پس از سه ماه دست و پنجه نرم کردن با مرگ سرانجام در مهر همان سال به علت عفونت شدید ریوی و نارسایی اندام های درونی ناشی از اصابت جسم نوک تیز برنده تسلیم مرگ شد.

سیدی با بیان این مطلب که کسب رضایت این پرونده مراحل پیچیده ای داشت، افزود: رضایت اولیاء دم در قبال دریافت مبلغ 20 میلیون تومان بدهی هزینه های درمانی مقتول منوط شده بوده که خانواده قاتل از پرداخت این مبلغ عاجز بودند.

وی ادامه داد: در جریان این روند، یکی از بستگان دور خانواده قاتل که خانمی در حال طلاق از همسرش بود با بخشش کل مهریه اش در قِبَل پرداخت مبلغ درخواستی خانواده مقتول گره این عفو و گذشت باز شد و پس از احضار شوهر سابق این خانم 20 میلیون وجه نقد به خانواده مقتول پرداخت شد.

معاون دادستان کرمان از خود گذشتگی این خانم خیر را قابل ستایش و تقدیر ذکر و اظهار کرد: امیدواریم که این کار خیر خوشبختی و سعادت را به زندگی او رهنمون سازد.

سیدی، گفت: این قاتل در سن 18 سالگی مرتکب قتل شده است و قریب به هفت سال از بهترین سال های عمر خود را در زندان سپری کرده است و تا آستانه اعدام نیز پیش رفت که این موضوع همه ناشی از درگیری های بی ارزش و نزاع هایی است که هریک به دلایل واهی موجب خسارات جبران ناپذیری می شود.

وی یادآورشد، درجریان بازجویی قاتل اذعان داشته است که انگیزه قتل نداشته است اما بواسطه همراه داشتن سلاح سرد این قتل، رقم خورده است.

معاون دادستان کرمان به جوانان توصیه کرد، باید از هرگونه بحث و جدل و نزاع پرهیز کرد که شاید با یک اشتباه در پی یک خشم آنی اتفاقی رخ دهد که تا سالهای سال نتوان تبعات آن را جبران کرد.

اخذ گذشت اولیاء دم این پرونده در سایه پیگیرهای مجدانه دستگاه قضایی، علی سیدی معاون دادستان کرمان و آذر بنی اسد دادیار اجرای احکام دادسرا محقق گشت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: