واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲
به بهانه استقرار احمدی‌نژاد و تیمش در ساختمان لادن

ماجرای ساختمان دولتی

ساختمان لادن، ساختمان وزارت رفاه در میدان ونک، ساختمان کوچه چهارم وزرا موضوع قابل توجهی برای تحقیق و تفحص خواهد بود.

راه دانشجو: شنیده شده در حالی که احمدی‌نژاد و تیمش به ساختمان لادن در خیابان آرژانتین نقل مکان کرده اند، مسئولان دفتر روحانی ضمن موافقت با حضور آنها در یکی از طبقات این ساختمان از آنها خواسته‌اند طبقات دیگر را تخلیه کنند.
 
این قسمتی از مطلبی بود که یکی از سایت های خبری چند روز قبل بر روی خروجی خود قرار داد و بعضی از سایت ها نیز آن را با تیتر «اخطار دولت یازدهم» به احمدی نژاد منتشر کردند.
 
ساختمان لادن
 
ساختمان لادن چند سال پیش به کنترل نهاد ریاست‌جمهوری درآمد و پس از بازسازی در اختیار علی سعیدلو معاون امور بین‌الملل احمدی‌نژاد قرار گرفت و در این روزهای آخر، تحت ریاست بقایی قرار گرفت.
 
البته به نظر می رسید در این ساختمان مانند سایر ساختمان های تحت اختیار ریاست جمهوری فعالیت های فرعی انجام می شد.
 
ریاست جمهوری احمدی نژاد با بحران ها و اما و اگرهای مالی فراوان از پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی تا پرونده بیمه به پایان رسید، به نظر می رسید با پایان یافتن دوران حضور وی در پاستور حواشی پیرامون خود، دولت و دولتمردانش به پایان برسد، اما اینگونه نشد!
 
نافرمانی های قانونی احمدی نژاد در روزهای اول تشکیل دولت یازدهم صدای دولتیان را درآورد و به «اخطار» تعبیر شد.
 
ساختمان لادن اولین اخطار بود، شاید دولت نهم و دهم با داعیه داری پاک‌دست‌ترین دولت های تاریخ نیازمند تحقیق و تفحص نهادهای نظارتی است.
 
ساختمان لادن، ساختمان وزارت رفاه در میدان ونک، ساختمان کوچه چهارم وزرا با تابلوی قدیمی مرکز اطلاع رسانی ریاست جمهوری و تابلوی جدید مرکز مطالعات دینی ریاست جمهوری که دفتر بهمن شریف زاده یار نزدیک و مشاور احمدی نژاد بود می تواند موضوع قابل توجهی برای تحقیق و تفحص باشد.
 
ساختمان وزرا
 
«ساختمان کوچه چهارم» در انتهای کوچه ای در این خیابان وزرای معروف قرار دارد. پیش از انتخابات ریاست جمهوری، این ساختمان 4 طبقه که دفتر حجت الاسلام بهمن شریف زاده در طبقه اول آن قرار دارد، ستاد انتخاباتی مشایی کاندیدای تیم دولت بود،این ساختمان در حالی که تابلوی مرکز اطلاع رسانی ریاست جمهوری بر درب آن خودنمایی می کرد، فعالیت های انتخاباتی از جمله تهیه بخشی از ویژه نامه نوروزی که به صورت داخلی در ریاست جمهوری توزیع شد، در این ساختمان انجام شد.
 
نشست مطبوعاتی شریف زاده نیز درباره کاندیداتوری و ردصلاحیت برخی بازیگران سینما در این ساختمان برگزار شد.
 
ساختمان وزارت رفاه
 
این ساختمان در سال 90 به مبلغی میلیاردی فروخته شد، اکنون بدون اینکه کاربردی داشته باشد خاک می خورد!
 
حکایت ساختمان های دولتی در دوره احمدی نژاد قطعا به این لادن، وزرا و ونک ختم نمی شود، اینکه این ساختمان ها در دوران ریاست جمهوری وی چه کاربردی داشته باید بررسی شود، چرا که اموال تحت اختیار قوا اموال ملی بوده و بیت المال محسوب می شود و استفاده از آنها باید بر اساس ضوابط و قواعد باشد.
 
اما داستان رفتن و آمدن پرحاشیه محمود احمدی نژاد و حکایت پاکدستی دولت وی را باید به قضاوت تاریخ گذاشت، اینکه اموال دولتی یا به صورت اختلاس به غارت برود و کاربردی غیر از خدمت به مردم باشد علاوه بر واگذاری آن به دادگاه عدل خداوند باید از سوی نهادهای نظارتی بررسی و در دادگاهی صالح به آنها رسیدگی شود.
 
اینکه شعار عدالت و پاکدستی و مردم، مانیفست احمدی نژاد و دولتش بود برای هیچ کس پوشیده و پنهان نیست، اما یک اصل در علوم سیاسی می گوید که قدرت حتما فساد می آورد، شاید وی در کنترل اطرافیانش ناتوان بود، چنانچه بود بزرگترین فساد مالی تاریخ ایران اتفاق نمی افتاد.
 
آیا دست های پنهانی دولت احمدی نژاد را اداره می کرد که وی از کنترل و معرفی آن معذور و ناتوان بود؟
 
اکنون اما و اگرهای مالی دولت احمدی نژاد به مثابه سایر دولتها به گوش می رسد، اینکه وی همواره صاحبان قدرت و ثروت را نکوهش می کرد و همواره از حضور دست های این مراکز بر همه ابعاد سخن می گفت،خود اکنون در معرض قضاوت و محاکمه تاریخ است،چرا که وی نیز در قدرت بود و اکنون همه در پاکدستی دولتش به دیده تردید می نگرند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: