واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۱۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴

تمرکز اصلی برنامه جهانی غذا

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد برنامه عمده این سازمان را تامین مواد غذایی مورد نیاز آوارگان سوری در داخل و خارج از این کشور عنوان کرد و گفت: در همین راستا در سال 2013 میلادی 4.2 میلیارد دلار برای تامین غذای آوارگان سوری هزینه شده است.
تدبیر24: آرتارین کازین در نشست مطبوعاتی تشریح دستاوردهای سفر دوره روزه خود به ایران که در راس هیاتی از مسئولان این سازمان صورت گرفت گفت: برنامه جهانی غذا در هفته حدود 40 تا 41 میلیون دلار هزینه می کند تا بتواند 4.5 میلیون نفر در داخل سوریه و 1.6 میلیون نفر از پناهندگان سوری در کشورهای همسایه را تحت پوشش قرار دهد.

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا خاطر نشان کرد: علاوه بر این، برنامه جهانی غذا سالانه به طور میانگین به بیش از 90 میلیون نفر در 80 کشور دنیا کمک غذایی می رساند.

وی منازعات و مناقشات نظامی در سوریه را یکی از چالش های پیش روی برنامه جهانی غذا خواند و گفت: حتی برخی کشورها از ما خواسته اند تا از برخی برنامه های معمول خود در این کشورها صرف نظر کرده و کمک بیشتری به سوریه برسانیم.

کازین در خصوص وضعیت ساکنان اردوگاه یرموک واقع در دمشق و نجات آنها از گرسنگی توضیح داد: طبق آخرین اطلاعی که حدود 10 روز پیش از وضعیت ساکنان این اردوگاه کسب شده، مواد غذایی ارسال شده برای این اردوگاه کافی نیست.

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا از طرفین مخاصمه در سوریه خواست فضایی ایجاد کنند تا کمک های غذایی به افرادی که در این میان گرفتار شده اند برسد.

کازین در باره نتایج سفر خود به ایران نیز گفت: طی دو روز گذشته ضمن دیدار با مقامات بلند پایه ایران از جمله وزیر کشور و معاون وی، معاون وزیر امور خارجه و مدیر کل اتباع بیگانه وزارت کشور ، از وضعیت اتباع افغانی ساکن در اردوگاه شهید ناصری ساوه دیدن کردم.

وی ضمن قدردانی از مشارکت جمهوری اسلامی ایران در اقدامات بشر دوستانه برنامه جهانی غذا اظهار داشت: سخاوت مردم ایران فراتر از مرزهای جغرافیایی و زبانزد جامعه بین المللی است.

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا یادآور شد: در طوفان سهمگین هایان که مناطق وسیعی از فیلیپین را ویران ساخت نخستین کمک ها از سوی بخش خصوصی و مردم ایران به ارزش بیش از 150 هزار دلار ارسال شد.

کازین کمک 250 هزار دلاری مردم ایران به برنامه جهانی غذا به منظور اجرای پروژه امدادرسانی به آسیب دیدگان کشورهای درگیر جنگ در آفریقا را نمونه دیگری از سخاوت ایرانیان عنوان کرد.

وی ضمن ابراز رضایت از وضعیت پناهندگان خارجی در ایران گفت : در بازدیدهایی که از اردوگاه ها داشتم هیچ پناهنده ای وجود نداشت که نیازش به مواد غذایی تامین نشده باشد زیرا اغلب این افراد کار می کنند و درآمد دارند.

به گفته کازین برنامه جهانی غذا فقط سه درصد از جمعیت پناهندگان خارجی در ایران را تحت پوشش دارد.

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا همچنین توانمند سازی زنان و ارایه آموزش های لازم به منظور تامین مواد غذایی مورد نیازخانوار در شرایط بحرانی و اضطراری در مناطق درگیر بحران را از جمله برنامه های در دست اقدام برنامه جهانی غذا عنوان کرد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر وضعیت کشورهای بدهکار به برنامه جهانی غذا گفت: 100 درصد کمک ها به سازمان ما داوطلبانه است و هیچ کشوری به برنامه جهانی غذا بدهی ندارد.

محمد دیاب مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا در حوزه خاورمیانه ، آفریقای شمالی ، آسیای مرکزی و شرق اروپا و مهند هادی هماهنگ کننده عملیات اضطراری برنامه جهانی غذا در منطقه و عبیر اتفا سخنگوی ارشد برنامه جهانی غذا در حوزه خاورمیانه، آرتارین کازین را در سفر دو روزه به ایران همراهی می کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: