واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۵۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸

غایب حاضر کنفرانس ژنو 2

چندی پیش جان کری وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد که ایران می تواند بدون حضور رسمی در کنفرانس ژنو 2 درباره بحران سوریه، از حاشیه در این کنفرانس بین المللی سهم سازنده ایفا کند.
تدبیر24: با پس گرفتن دعوت روز گذشته دبیر کل سازمان ملل از ایران برای حضور در کنفرانس ژنو 2 ساعاتی پس از انجام دعوت، و همزمان با سفر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به سوییس برای شرکت در مجمع اقتصاد جهانی در شهر داووس به نظر می رسد گمانه نقش آفرینی ایران از حاشیه نشست کنفرانس ژنو 2 در شهر مونترو سوییس در حال تحقق است.

کنفرانس امسال ژنو 2 در شهر مونترو سوییس همزمان شده است با برگزاری اجلاس سالانه داووس . هر دو کنفرانس ها از روز چهارشنبه (فردا) آغاز خواهند شد و قرار است حسن روحانی رییس جمهور کشورمان نیز در اجلاس سالانه داووس شرکت کند.

«کلاس شواب» رئیس مجمع جهانی اقتصاد که بنیانگذار اجلاس سالانه داووس است در مصاحبه ای با خبرگزاری آسوشیتد پرس اعلام کرده است که دو موضوع سوریه و مساله هسته ای ایران دو موضوعی خواهند بود که در حاشیه نشست امسال داووس مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزوده است که این فرصت خوبی است تا ایران نظرات خود را درباره بحران سوریه با دیگر کشورها و سیاستمداران مطرح جهانی در میان بگذارد.

حسن روحانی عازم داووس سوییس شد و همزمان کنفرانس ژنو 2 با اجلاس جهانی داووس برگزار خواهد شد. آیا این همان حضور غیر رسمی ایران در کنفرانس ژنو 2 نخواهد بود؟

برخی مقامات غربی نخست به کنفرانس ژنو 2 در شهر مونترو خواهند رفت و سپس برای شرکت در مجمع اقتصاد جهانی به داووس خواهند رفت . جان کری وزیر خارجه آمریکا از جمله این مقامات است که ظاهرا طی اظهار نظری ابراز تمایل کرده است در داووس با حسن روحانی درباره مسایلی چون بحران سوریه، مساله هسته ای ایران و نیز برخی موضوعات منطقه ای دیدار و گفت و گو کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: