واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۱۵۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۰

76هزار هکتار بافت فرسوده شهری

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری گفت: 76 هزار هکتار بافت فرسوده شهری در کشور مورد ارزیابی و شناسایی قرار گرفته است.
تدبیر24: ˈمحمدسعید ایزدیˈ روز چهارشنبه در سفر یک روزه خود به قزوین افزود: با توجه به شاخص های موجود، این میزان بافت فرسوده بایستی مورد تجدید نظر قرار بگیرد.

به گفته وی، بافت های فرسوده براساس شاخص های موجود همچون میزان درخطر بودن، تاریخی بودن، تراکم جمعیت و سایر ویژگی های خاص مورد شناسایی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای تفکیک و اولویت بندی بافت فرسوده شهری، شورایعالی شهرسازی تا اسفند ماه امسال فرصت دارد، ادامه داد: با شناسایی محدوده های بافت فرسوده می توان برنامه های موردنظر را در این نوع از بافت طراحی نماییم.

ایزدی، یکی از سیاست های گذشته دولت در بافت فرسوده را اعطای وام و تشویق مردم برای نوسازی و بهسازی واحدهای فرسوده اعلام کرد و گفت: برای اجرای کار، طرح ˈاسکان پایاˈ را با مشارکت مردم در این بافت به صورت دریافت تسهیلات بانکی و بخشودگی های عوارض و تراکم از سوی شهرداری، مسکن های پایدار و با کیفیت را با پنج هزار واحد در تبریز به عنوان شهر پایلوت به اجرا درمی آوریم.

این مسوول اضافه کرد: طرح اسکان پایا با هدف تامین مسکن از طریق نوسازی و بازسازی بافت های فرسوده آغاز شده است.

وی در ادامه به راه اندازی شورای راهبردی عمران و بهسازی شهری ایران اشاره کرد و افزود: پنجمین نشست این شورا با حضور اساتید دانشگاهی، اندیشمندان و متخصصان روز گذشته برگزار شد و هدف از اجرای این طرح استفاده از تجربیات و اندیشه های جدید در رابطه با نوسازی بافت های شهری می باشد.

ایزدی اضافه کرد: امروز کشور در شرایطی خاص قرار دارد که نیازمند ایده ها و تفکرات نو و خلاقانه می باشد و دیگر فرصتی برای آزمون و خطا نداریم.

این مسوول با اشاره به اینکه با همفکری و هم اندیشی اساتید و متخصصان ساخت و ساز می کوشیم تا روش های نوینی را در عرصه های احیای بافت فرسوده به وجود آوریم، تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت ها بایستی راهکارهای مناسبی را در امر کیفیت بافت و خواسته های شهروندان ساکن در آن پیدا کرده و به مورد اجرا بگذاریم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: