واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۵۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۵

خرید 48میلیون تن نفت از ایران

واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه دسامبر به 130 هزار و 194 بشکه در روز رسید.
تدبیر24: براساس آمار شرکت ملی نفت کره جنوبی، واردات نفت این کشور از ایران در ماه دسامبر با 29.4 درصد کاهش نسبت به دوره مشابه سال قبل به چهار میلیون و 36 هزار بشکه (130 هزار و 194 بشکه در روز) رسید. واردات نفت کره جنوبی در دسامبر 2012 معادل پنج میلیون و 724 تن بود.

واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه دسامبر نسبت به ماه قبل‌تر(نوامبر) که سه میلیون و 853 هزار تن بود 4.7 درصد افزایش یافته است.

کره جنوبی در کل سال 2013 در مجموع 48 میلیون و 210 هزار تن نفت خام از ایران وارد کرد که نسبت به سال 2012 که 56 میلیون و 150 هزار تن بود، 14.1 درصد کاهش یافته است.

آمریکا در راستای اجرای توافق هسته‌ای با ایران بخشی از تحریم‌ها علیه ایران را کاهش داد که به توقف تلاش‌ها برای کاهش صادرات نفت ایران می‌انجامد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که با توجه به اینکه ایران تعهدات اولیه هسته‌ای را براساس توافقنامه ژنو اجرا کرده است دولت آمریکا اقدام لازم را برای متوقف کردن تلاش‌ها برای کاهش صادرات نفت ایران اتخاذ می کند.

این اقدام به شش مشتری کنونی نفت ایران از جمله کره جنوبی، هند، چین و ژاپن این امکان را می‌دهد که خرید نفت خود را از ایران در سطوح فعلی به مدت شش ماه حفظ کنند بدون اینکه با تحریم‌های مالی آمریکا مواجه شوند.

رسانه‌های کره جنوبی گزارش دادند که همزمان با افزایش امیدها برای لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران، شرکت‌های کره جنوبی در تدارک برای بازگشت به بازار ایران هستند.

به گزارش روزنامه چوسان ایلبو لغو تحریم‌های ایران فرصت‌های تجاری زیادی را برای شرکت‌های کره‌ای به وجود خواهد آورد، زیرا لغو این تحریم‌ها روی صادرات خودرو، فلزات گرانبها و فرآورده‌های پتروشیمی به ایران تاثیر می‌گذارد.

این روزنامه در وب‌سایت خود نوشت: سازندگان قطعات خودرو از این موضوع نفع زیادی خواهند برد، زیرا قبل از اجرای تحریم‌های ایران در ژوییه 2013 آنها تجارت قابل توجهی با ایران داشتند.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های ساختمانی کره جنوبی نیز به دنبال بازار ایران هستند و صنعت پتروشیمی کره جنوبی به دنبال واردات نفت بیشتر از ایران و صادرات فرآورده‌های پالایش شده نفتی به ایران است و کره جنوبی چهارمین شریک تجاری ایران تا 2012 بوده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: