واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۱۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۸

انفجار بمب خودرویی در بنغازی

سامانه خبر سراسری آفریقا ˈآل افریکاˈ در گزارشی از طرابلس پایتخت لیبی از کشته شدن دو نیروی ویژه لیبی بر اثر انفجار یک بمب خودرویی در شهر بنغازی در شرق این کشور خبر داد.
تدبیر24: یک مقام پلیس این کشور اعلام کرد که بمب در خودروی قربانیان جاگذاری شده بود و چهار خودروی مجاور آن نیز در آتش این انفجار سوختند.

یک شنبه گذشته صدها نفر از ساکنان شهر بنغازی با برگزاری تظاهراتی، خواستار سرنگونی دولت موقت و تمدید پارلمان این کشور شده بودند.

آنها همچنین تشکیل کابینه ای جدید به جای دولت ˈعلی زیدانˈ را خواستار شدند و تاکید کردند که کابینه علی زیدان، در حل و فصل بحران امنیتی و محقق ساختن مطالبات انقلاب لیبی شکست خورده است.

این دسته از معترضان لیبیایی با حمل پلاکاردها و پارچه نوشته هایی، شتاب در تشکیل نیروهای ارتش و پلیس را خواستار شدند و در عین حال مخالفت خود را با هرگونه حضور نیروهای مسلح از جمله انقلابیون سابق اعلام کردند و آن ها را عامل ناآرامی ها و نابسامان امنیتی در کشور معرفی کردند.

شهر طرابلس پایتخت لیبی نیز روز جمعه گذشته، صحنه تظاهرات مشابهی بود که در آن لیبیایی ها تمدید نشدن فعالیت پارلمان را خواستار شدند و بر لزوم کنار رفتن پارلمان در پایان دوره فعالیتش در ماه فوریه آینده تاکید کردند.

این منبع خبری آفریقا افزود از آنجا که فراخوان برای برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف لیبی، به طور یکسان پاسخ مثبت نیافت، نمایندگان پارلمانی لیبی این مساله را حمل بر وجود چندصدایی در این کشور کرده و شرکت کنندگان در این تظاهرات را نماینده همه مردم لیبی ندانسته اند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: