واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴

برنامه گالری‌های تهران در بهمن

گالری‌ها و مراکز فرهنگی و هنری تهران با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنرهای تجسمی در روزهای نخست بهمن ماه، میزبان علاقه‌مندان به هنر هستند.
تدبیر24: موزه امام علی (ع) از چهارم بهمن ماه میزبان چهارمین نمایشگاه موزه گرافیک با عنوان "بازدید" است.

در این نمایشگاه ۹۸ پوستر نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی از اساتید پیشگامی چون محمد احصایی، آرمان استپانیان، مصطفی اسدالهی، کارل اشلامینگر، فرهاد باتمانقلیچ، آراپیک باغداساریان، صادق بریرانی، محمدعلی بنی‌اسدی، رویین پاکباز، کامران حسینی، ابراهیم حقیقی، محمدرضا دادگر، عباس سارنج، جلال شباهنگی، عباس شیشه گران، طلوعی، ابوالفضل عالی، قباد شیوا، حسن فوزی تهرانی، بهروز متین صفت، فرشید مثقالی، پرویز محلاتی، مرتضی ممیز، مسعود مهرابی، موحد، نیکزاد نجومی و علی وزیریان که در سه دهه‌ی ۱۳۴۰، ۱۳۵۰ و۱۳۶۰ خورشیدی تولید شده‌اند به نمایش در خواهد آمد.

گالری ساربان

نمایشگاهی از نقاشی‌های «غزاله اخوان» در گالری ساربان گشایش می‌یابد. این نمایشگاه شامل 32 اثر است که 16 اثر با تکنیک آبرنگ و مرکب و 16 اثر دیگر با تکنیک اکریلیک روی بوم و گونی و در ابعاد مختلف خلق شده‌اند. آثاری که با تکنیک اکریلیک هستند، با موضوع طبیعت کار شده‌اند و زمان اجرای آن‌ها بین سال‌های 88 تا 92 است.

نمایشگاه نقاشی‌های اخوان روز جمعه چهارم بهمن ماه، ساعت 16 در گالری ساربان واقع در شهید بهشتی، خیابان صابونچی(مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 افتتاح می‌شود و تا 14 بهمن ادامه خواهد داشت.

خانه عکاسان ایران

یک نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «فرم در فریم» در خانه عکاسان ایران گشایش یافته است. این نمایشگاه با موضوع عکاسی فرم، میراث معنوی و میراث فرهنگی برگزار می‌شود و قرار است در صورت فروش رفتن آثار، تمامی عواید آن به کودکان مبتلا به سرطان تحت حمایت موسسه محک تعلق گیرد.

نمایشگاه «فرم در فریم» روز دوشنبه - 30 دی ماه - ساعت 16 در گالری شماره 2 خانه عکاسان ایران واقع در خیابان سمیه، تقاطع حافظ، ساختمان حوزه هنری گشایش می‌یابد و تا هفتم بهمن ماه، به جز جمعه‌ها، از ساعت 9 تا 18 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

فرهنگسرای نیاوران

کافه گالری فرهنگسرای نیاوران میزبان تازه‌ترین نمایشگاه نقاشی‌خط بزرگمهر اسعدی‌مقدم است. این نمایشگاه شامل 30 تابلوی نقاشی‌خط است که هنرمند سعی کرده در آن‌ها فرم‌ها و قابلیت‌های حروف و کلمات فارسی را با تلفیق نقاشی پررنگ‌تر کند. در این کارها از رنگ و سایه‌روشن استفاده شده و به ظرفیت‌های بصری حروف فارسی که می‌توان نگاه گسترده‌تری به آن داشت مورد توجه قرار گرفته است. نمایشگاه نقاشی‌خط بزرگمهر اسعدی‌مقدم از 29 دی تا 15 بهمن ماه از ساعت 14 تا 22 در کافه گالری فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

وب‌سایت علی حدادی اصل

نمایشگاه مجازی عکس‌های علی حدادی اصل از تئاتر «مکبث بیچاره» در وب سایت شخصی این هنرمند برپا شده است. این عکس‌ها از نمایش «مکبث بیچاره» به کارگردانی پیام عزیزی است که طی چهار سال در چهار سالن مولوی، فرهنگسرای بهمن، کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر و سالن ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر به روی صحنه رفته، گرفته شده است. این نمایشگاه در دی و بهمن ماه 1392 در سایت alihadadi.ir قابل مشاهده است.

گالری آتبین

مجموعه‌ای از پرتره‌های یاسمین خورسندی در نمایشگاهی با عنوان «آن خود دیگر» در گالری آتبین گشایش می‌یابد. در این نمایشگاه بیش از ۳۰ پرتره با تکنیک خودکار و اکریلیک روی مقوا به نمایش گذاشته خواهد شد. به گفته این هنرمند، نقاشی‌های این نمایشگاه با نگاهی اکسپرسیو به چهره‌های مختلفی که هر روز در کوچه و خیابان و مترو و... آن‌ها را می‌بینیم و بی‌تفاوت از کنارشان می‌گذریم، پرداخته است.

نمایشگاه «آن خود دیگر» روز جمعه، چهارم بهمن ماه، افتتاح می‌شود و تا 15 بهمن ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ساعت 16 تا 21 به گالری آتبین واقع در ضلع جنوب چهارراه پارک‌وی، کوچه خاکزاد، شماره 42 مراجعه کنند.

موزه فلسطین

نمایشگاه خوشنویسی «ثلث اول» به مناسبت ایام هفته وحدت و میلاد فرخنده پیامبر اکرم (ص) در موزه فلسطین گشایش یافته است. این نمایشگاه شامل 40 اثر خوشنویسی با خط ثلث است که عبدالله قهرمان با مضامین مذهبی خلق کرده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نشانی میدان فلسطین، خیابان شهید برادران مظفر، تقاطع خیابان بزرگمهر، شماره 74 مراجعه نمایند. ساعات بازدید از این نمایشگاه به غیر از روزهای تعطیل «شنبه تا چهارشنبه» ساعت 10 تا 17 و روزهای پنجشنبه ساعت 10 تا 15 است. این نمایشگاه تا 20 بهمن ادامه دارد.

موزه عکسخانه شهر

نمایشگاهی از عکس‌های کامران عدل به مناسبت شصتمین سالگرد عکاسی او در موزه عکسخانه شهر گشایش می‌یابد. تعداد 12 عکس رنگی و سیاه و سفید مربوط به سال‌های 41 تا 67 در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد. این عکس‌ها مربوط به دوره‌ای است که عدل اولین دوربین پرده‌ای را وارد ایران کرد. یکی از آن‌ها عکسی از پاریس است و بقیه در ایران گرفته شده‌اند.

نمایشگاه شصت سال عکاسی کامران عدل از 19 دی تا 12 بهمن در موزه عکسخانه شهر واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان بهار شیراز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 13، 14 تا 17 و پنج‌شنبه‌ها 9 تا 13 به موزه مراجعه کنند. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: