واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۵

خطر تروریسم در کمین لبنان

در حالی منابع امنیتی و نظامی لبنان همه روزه از دستگیری عناصر تروریست از جمله طرفداران «احمد الاسیر» شیخ تکفیری جنوب لبنان خبر می دهند که شواهد همچنان نشان دهنده امکان افزایش حوادث تروریستی در این کشور است.
تدبیر24: منابع امنیتی لبنانی روز جمعه از دستگیری سه تن از طرفداران احمد الاسیر، تروریست تکفیری شهر صیدا در جنوب لبنان خبر می دهند که این سه تن «محمود مشعل»، «زیاد البابا» و «احمد حلاق» هستند.

بر اساس این گزارش، منابع امنیتی تاکید کرده اند که ارتش لبنان طی تحقیقات خود در خصوص حوادث تروریستی و امنیتی ماه های اخیر در مناطق مختلف لبنان به سر نخ هایی دست یافته که بر اساس آنها این سه تن اقدام به برقراری تماس هایی با عاملان اصلی انفجارهای تروریستی اخیر کرده اند.

از دیگر سو، منابع خبری از جنوب لبنان و مشخصا اردوگاه فلسطینی نشین «عین الحلوه» در شهر جنوبی صیدا خبر می دهند که بین دو جریان «فتح» و «جند الشام» مستقر در این اردوگاه تنش هایی جدی در گرفته است.

گفته می شود که دلیل اصلی این تنش، دستگیری یکی از عناصر اسلام گرا توسط جنبش فتح بوده و مناطقی از عین الحلوه ساعاتی از ناامنی را سپری می کند و به گفته این منابع خبری تماس هایی به منظور حل و فصل این مساله در جریان است.

در راستای حوادث امنیتی در لبنان، روزنامه لبنانی «الجمهوریه» نیز در شماره روز جمعه خود از وجود لیستی طولانی از عناصر تحت پیگرد گروهک های تروریستی «داعش» و «عبدالله عزام» خبر داد که بیشتر آنها تابعیت فلسطینی و سوری داشته و تحت مراقب نیروهای ارتش لبنان قرار دارند.

به گفته منابع آگاه به الجمهوریه، این عناصر که با هماهنگی کامل با گروهک تروریستی داعش در سوریه فعالیت می کنند ، با برنامه های تروریستی خود ثبات لبنان را هدف گرفته اند.

پیش از این نیز منابع خبری لبنانی گزارش دادند که گروهک های تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و «جبهه النصره» در حال برنامه ریزی به منظور گسترش فعالیت های خود در خاک لبنان هستند.

روزنامه لبنانی «الاخبار» در این باره به نقل از برخی منابع خبری نزدیک به داعش، نوشت: این گروهک تروریستی با هماهنگی کامل با جبهه النصره، دستور کاری خاص برای انجام فعالیت های تروریستی در داخل لبنان تنظیم کرده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: