واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۳:۴۵

همکاری استرالیا با تروریست ها

اسناد منتشر شده در رسانه های استرالیا همکاری شهروندان این کشور با تروریست ها در سوریه و بر علیه دولت دمشق را فاش کرد.
تدبیر24: براساس این اسناد یک شهروند استرالیایی متهم شده است واسطه افرادی از استرالیا برای انتقال به سوریه از طریق ترکیه بوده است.

رسانه های محلی استرالیا روز جمعه اعلام کردند ˈمحمد علی بریالئیˈ که در ترکیه مشغول به کار است از طریق همکاری با ˈحمدی القدسیˈ که ساکن شهر سیدنی استرالیا است جنگجویانی به سوریه برای همکاری با تروریست ها فرستاده است.

القدسی متهم به اعزام شش جوان استرالیایی به سوریه است که هفته گذشته دو نفر از آنها در حملاتی جان خود را از دست دادند.

بر اساس اسناد، القدسی این افراد را برای پیوستن به نیروهای وابسته به القاعده به سوریه اعزام می کرده است.

برغم جدی بودن این موضوع، باریالئی مورد اتهام قرار نگرفته است.

اوایل هفته جاری خبر کشته شدن ˈکانر تیملˈ جوان 22 ساله استرالیایی در سوریه گزارش شد. وی از جمله افرادی است که القدسی به سوریه اعزام کرده بود.

پیش از کشته شدن تیمل، یوسف علی و همسرش نیز که توسط القدسی از سیدنی به سوریه فرستاده شده بودند در سوریه جان خود را از دست دادند.

دولت استرالیا پس از گذشت بیش از دو سال از جنگ تروریست ها بر علیه دولت دمشق هم اکنون به شهروندان این کشور هشدار داده است، در صورت حضور در درگیری های سوریه و همکاری با تروریست ها در این کشور با 20 سال زندان مواجه خواهند شد

کانبرا تاکنون به طور رسمی مشارکت شهروندان این کشور در جنگ تروریستی بر علیه دولت سوریه را تایید نکرده است و تنها سخنگوی وزارت خارجه استرالیا گفته است ˈخبرهایی به دولت رسیده که حاکی از مشارکت بیش از 100 تبعه استرالیا در درگیری های سوریه از سال 2011 تاکنون دارد، اما دست داشتن این افراد در درگیری های آن کشورهنوز اثبات نشده استˈ.

براساس بندهای قانون مجازات سال 1978 استرالیا حضور شهروندان این کشور در کشورهای خارجی با قصد مشارکت در جنگ و امور مربوط به آن ممنوع است و افراد خاطی با مجازات مواجه می شوند.

مجازات این اقدام براساس قانون 20 سال زندان است و هر استرالیایی که افرادی را برای جنگ در خارج از این کشور مجهز کند نیز به هفت سال زندان محکوم می شود.

همکاری شهروندان استرالیایی با تروریست ها در سوریه در حالی فاش می شود که دولت استرالیا دیدار اوایل دی ماه اعضای حزب ویکی لیکس این کشور با بشار اسد برای ابراز وحدت با مردم و دولت سوریه و مخالفت با مداخله نظامی غربی ها را تاب نیاورد و آن را محکوم کرد.

حزب ویکی لیکس اعلام کرده بود این دیدار برای نشان دادن همبستگی این حزب با مردم سوریه و ابراز مخالفت با مداخله نظامی غربی ها انجام شده است.

حضور شهروندان استرالیا در سوریه و همکاری با تروریست ها در جنگ بر علیه دولت دمشق در حالی انجام می شود که اردوگاه غربی - عربی ضد سوری بویژه آمریکا و انگلیس با استفاده از خاک ترکیه و برخلاف مقررات بین المللی و توافقنامه ژنو، برنامه تجهیز و تسلیح عوامل تروریستی داخلی و خارجی و اعزام آنان به شهرهای مختلف سوریه را با هدف گسترش جنگ شهری با ارتش این کشور ادامه می دهند و تاکنون دهها تروریست شهروند کشورهای دیگر در سوریه جان باخته اند.

از سوی دیگر برخی گزارش ها نشان می دهد القاعده مبارزان خارجی حاضر در جنگ سوریه را به عنوان نیروهای جهادی تحت تعالیم دکترین ایدئولوژی ضد غربی قرار می دهد تا این مجاهدین پس از پایان جنکگ سوریه و در بازگشت به کشورهایشان هریک سلول های تروریستی تشکیل داده و حملاتی را علیه اهداف غرب طراحی و اجرا کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: