واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶

برای فرزندان‌تان جشن تولد بگیرید

یک روانشناس به خانواده‌ها توصیه کرد، به منظور اجتماعی شدن و ایجاد حس استقلال در کودکان، برای آنها جشن تولد بگیرند.
تدبیر24: دکتر الهام کاویانی اظهار داشت: گرفتن جشن تولد برای کودکان سبب تقویت حس استقلال در آنها می‌شود و به بزرگ شدن بچه کمک می‌کند.

این دکترای علوم تربیتی بهترین جشن تولد را برای کودکان جشن تولدی دانست که بیشتر میهمانان آن را هم سن و سال‌های کودک تشکیل دهند و افزود: این نوع جشن تولد به بچه این امکان را می‌دهد تا احساس استقلال کند.

به گفته این روانشناس، جشن تولد گرفتن برای کودک او را وارد مرحله جدیدی از زندگی می‌کند و در واقع زمینه‌های اجتماعی شدن او را فراهم می‌کند.

وی یکی از اصلی‌ترین مشکلات کودکان امروزی را کمتر اجتماعی بودن آنها دانست و گفت: جشن تولد با حضور کودکان نحوه برخورد با هم سن و سال‌های کودک را به او یاد می‌دهد.

کاویانی با اشاره به این‌که در برخی موارد افراد دعوت شده به میهمانی بزرگسال هستند، گفت: اختلاف سنی زیاد کودک با میهمانان دعوت شده سبب خواهد شد تا کودک از حضور در جشن آن طور که باید لذت نبرد، به عبارتی حضور بزرگسالان زیاد در جشن تولد کودک سبب می‌شود تا او خیلی شاد نباشد.

وی در ادامه با بیان این‌که تولد گرفتن نمادین برای کودک زمینه‌های شاد بودن او را فراهم می‌کند، به خانواده‌ها توصیه کرد هر از گاهی برای فرزندان‌شان کیک بخرند و با تولد گرفتن نمادین زمینه‌های شاد بودن او را بوجود آورند.

وی افزود: شاد بودن افراد در سنین کودکی از نظر تربیتی در زندگی آینده او اثرگذار است. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: