واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۱۵۵۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸

اعتراض مردم به افزایش قلیان‌سراها در شهر بناب

فرماندار شهرستان بناب از افزایش بی‌رویه و غیرمجاز کافه‌های سنتی در این شهر انتقاد کرد و گفت: این معضل مورد اعتراض عموم مردم بناب قرار گرفته است
تدبیر24: منطقه آذربایجان شرقی، سعید برقی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بناب از وجود بیش از 51 باب قلیان سرا در این شهر خبر داد و گفت: این مکان‌ها هم‌چنان رو به افزایش بوده و نظارتی هم بر آنها نمی‌شود.

به گفته فرماندار بناب، تعداد این قلیان سراها که پروانه کسب هم ندارند در روستاهای اطراف هم افزایش یافته است.

برقی با بیان این‌که طبق قانون استفاده از هر نوع دخانیات در اماکن عمومی ممنوع است، گفت: مرکز بهداشت باید به کمک نیروی انتظامی همه کافه‌های منطقه را تعطیل کند.

فرماندار بناب قلیان را از لحاظ بهداشت و سلامت خطرناک دانست و گفت: طبق گزارش‌های رسیده، در غذاخوری‌ها نیز قلیان عرضه می‌شود که باید با آنها برخورد جدی شود.

وی هم‌چنین آمار معتادین به مواد مخدر شهرستان بناب را نگران کننده دانست و خواستار برنامه‌ریزی عملی متولیان مربوطه در این خصوص شد.

هم‌چنین فرمانده انتظامی شهرستان بناب هم در ادامه این جلسه از کشف 810 کیلوگرم انواع مواد مخدر در طول 10ماه گذشته در سطح شهرستان خبر داد و گفت: در همین راستا 335 نفر متهم دستگیر شده و 40 نفر از آنان به کمپ ترک اعتیاد مراغه معرفی شده‌اند.

علی سلطانی‌وش از اجرای 40 مورد طرح پاکسازی مناطق آلوده شهرستان بناب در طول 10 ماه اول امسال خبر داد و گفت: خوشبختانه با همکاری منابع مردمی و اداری، آمار کشفیات و عملیات نیروی انتظامی بناب در این زمینه بالا رفته است.

وی هم چنین از برگزاری جلسات آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای 4 هزار نفر از شهروندان خبر داد و گفت: اهالی مناطق محروم و قشر دانش‌آموزان در اولویت این آموزش قرار دارند.

فرمانده انتظامی بناب در بخش دیگری از سخنان خود آمارهای فعلی ارائه شده توسط دستگاه‌های مختلف دولتی درخصوص تعداد معتادین به مواد مخدر را واقعی نداست و گفت: باید در نحوه سنجش و آمارگیری معتادین دقت بیشتری خرج شود.

سلطانی‌وش در ادامه از برگزاری کلاس‌های آموزشی پیشگیری از معضل اعتیاد برای خانواده‌های پرسنل نیروی انتظامی بناب خبر داد و آمادگی این نیرو را برای برگزاری کلاس‌های رایگان برای سایر ادارات اعلام کرد.

وی هم‌چنین نبود کمپ ترک اعتیاد در بناب را مشکلی دیگر در زمینه مبارزه با اعتیاد دانست.

بر اساس گزارش خبرنگار ایسنا از بناب، رشد قارچ گونه و بدون مجوز قلیان سراها در بناب در دو سال اخیر که در قالب کافه سنتی، سفره خانه سنتی و غیره راه‌اندازی شده‌اند به عنوان چالش اساسی اجتماعی و فرهنگی موجب ایجاد نگرانی جدی بین خانواده‌ها و اقشار متدین شده است و جلسات متعدد مسئولان در این زمینه هم کارساز نبوده است.

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
0
0
قلیون فروشی های مشهد رو ندیدی هنوز ...
نظر شما: