واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰

گفتگوی پاکستان و آمریکا

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: ˈسرتاج عزیزˈ مشاور ارشد نخست وزیر این کشور در امنیت ملی و امور خارجی؛ بمنظور شرکت در اجلاس دوجانبه گفت وگوهای راهبردی پاکستان و آمریکا امروز (شنبه) راهی واشنگتن شد.
تدبیر24: گفت وگوهای راهبردی میان پاکستان و آمریکا در سطح وزرای خارجه دو کشور هفتم بهمن (27 ژانویه) در واشنگتن برگزار می شود.

به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان؛ ˈسرتاج عزیزˈ مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان قرار است سرپرستی هیات این کشور را در نشست گفت وگوهای راهبردی با ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا به عهده داشته باشد.

عملیات یکجانبه نیروهای آمریکایی در اردیبهشت ماه 90 در شمال غرب پاکستان و هلاکت ˈاسامه بن لادنˈ رئیس گروه القاعد، باعث ایجاد تنش در روابط دو کشور و تاخیر سه ساله در برگزاری دور آتی گفت وگوهای راهبردی اسلام آباد و واشنگتن شد.

آخرین دور مذاکرات راهبردی میان پاکستان و آمریکا در مهر 1389 (اکتبر 2010) در واشنگتن برگزار شد.

تصمیم گیری در زمینه از سرگیری گفت وگوهای راهبردی میان دو کشور، در جریان سفر شهریور ماه (آگست 2013) وزیر امور خارجه آمریکا به پاکستان اتخاذ شد.

رسانه های پاکستان امروز گزارش دادند: مقام های دو کشور نسبت به مثبت بودن نتایج این گفت وگوها امیدوار هستند با این حال کارشناسان امور سیاسی بروز بی اعتمادی در روابط اسلام آباد و واشنگتن را نشانه بی نتیجه بودن گفت وگوهای راهبردی می دانند.

تصمیم اخیر دولت آمریکا برای تعلیق کمک 300 میلیون دلاری به پاکستان و مشروط کردن آن با آزادی ˈشکیل آفریدیˈ پزشک پاکستانی که با همکاری با سازمان جاسوسی سیا (CIA) توانست محل مخفیگاه اسامه بن لادن را شناسایی کند؛ با واکنش تند دولت اسلام آباد روبرو شد.

خانم ˈتسنیم اسلمˈ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با انتقاد از این تصمیم واشنگتن اعلام کرد: هرگونه ارتباط کمک های مالی آمریکا با پرونده حبس پزشک پاکستانی مغایر با عزم اسلام آباد و واشنگتن در گسترش همکاریهای دوجانبه است.

تداوم حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در مناطق قبایلی پاکستان موضوع دیگر بروز بی اعتمادی در روابط پاکستان و آمریکا است که با وجود مخالفت شدید اسلام آباد و تاکید بر توقف فوری این حملات؛ واشنگتن در سیاست این حملات تجدید نظری نکرده است.

با این حال وزارت امور خارجه پاکستان گفت: گفت وگوهای راهبردی اسلام آباد و واشنگتن فرصت مناسبی برای بررسی توسعه مناسبات اقتصادی از جمله گسترش تجارت و سرمایه گذاری میان دو کشور است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: