واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸

بیداد مرگ خاموش در اراک

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی گفت: استنشاق گاز منواکسید کربن موجب مرگ سه نفر و مسمومیت هشت نفر در اراک طی یک هفته اخیر شد.
تدبیر24: دکتر «قنبر فراهانی» روز یکشنبه افزود: تعداد مسمومین با این گاز خطرناک در هفت روز اخیر نسبت به مدت مشابه قبل از آن 30 درصد افزایش دارد که این زنگ خطری جدی است.

وی توضیح داد: گاز منواکسید کربن به دلیل بی رنگ و بی بو بودن بسیار خطرناک است ؛ جدی گرفتن توصیه های ایمنی در خصوص وسایل گرمایش خانگی و تجاری و حصول اطمینان از سلامت آنها امری ضروری است.

وی بیان کرد: بیشترین علل این مسمومیت ها در گزارش های کارشناسی بر اثر استفاده از آبگرمکن یا بخاری های فرسوده یا دارای نقص فنی و فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل بوده است.

رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی بیان کرد: سردرد همراه با احساس سنگینی از نشانه های مسمومیت با گاز منواکسید کربن در وهله اول است که در صورت عدم اکسیژن رسانی مناسب،موجب گیجی، تهوع، استفراغ، سوزش شدید در ناحیه چشم و گلو، احساس گرفتگی و درد شدید در قفسه سینه، تشنج و احساس آشفتگی، تحریک پذیری، ناتوانی در تشخیص موقعیت و شرایط، کاهش هوشیاری ،اغما و سرانجام مرگ می شود.

وی به مردم توصیه کرد: در صورت مواجهه با مصدومان مسمومیت با منواکسید کربن آنان را از محیط خارج کرده و ضمن تماس با اورژانس علائم حیاتی قربانیان را کنترل کنند و از باز بودن راه های هوایی آنان مطمئن شوند.

در سه ماه سوم امسال 59 نفر بر اثر نشت گاز منواکسید کربن در استان مرکزی جان خود را از دست داده اند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 46 نفر بوده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: