واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۵

ایجاد سه هزار مرکز نیکوکاری

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) از ایجاد سه هزار مرکز نیکوکاری تا پایان سال 93 در سراسر کشور خبر داد.
تدبیر24:  ˈسعید ستاریˈ افزود: آثار و برکات اجرای طرح مسجد محوری در سه سال گذشته منجر به ایجاد مراکز نیکوکاری در قالب شبکه اجتماعی و مردمی نیکوکاری شده است.

ستاری اظهارداشت: ایجاد یک هزار و 500 مرکز نیکوکاری محله در سراسر کشور با همکاری هیات امنا و امام جماعت مساجد و معتمدان محله تا پایان سال جاری و ایجاد سه هزار مرکز نیز در سال 93 از برنامه های این نهاد در زمینه توسعه مشارکت های مردمی است.

این مقام مسئول در کمیته امداد ادامه داد: بیش از 380 مرکز نیکوکاری تاکنون در مساجد سراسر کشور فعال شده و بیش از هفت هزار نفر از خیرین در زمینه های مختلف برای همکاری با مراکز نیکوکاری اعلام آمادگی کرده اند.

ستاری اضافه کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه تمام مساجد جامع کشور که دارای امکانات لازم برای اجرای این طرح هستند، به عنوان مرکز نیکوکاری تبدیل و مشکلات مردم در همان محل زندگیشان برطرف خواهد شد.

وی تقویت کارکرد اجتماعی مساجد، شناسایی نیازمندان واقعی محله و ارائه خدمت به آنان در محل سکونت، ترویج سنت های حسنه اسلامی و توسعه مشارکت های مردمی، تامین عدالت و رضایت اجتماعی، گسترش ارتباطات بین مردم در محله، بهره گیری از حضور و تخصص مردم در عرصه خدمت رسانی به محرومان، تقویت همبستگی اجتماعی و همدردی عمومی را بخشی از اهداف ایجاد مراکز نیکوکاری محله است.

ستاری با بیان این که اکنون بیش از 23 میلیون مشترک با این نهاد در زمینه های مختلف همکاری دارند، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته باید زمینه مشارکت 35 میلیون نفر از آحاد جامعه متناسب با توانمندی و قابلیت ها و امکانات آنان فراهم شود.

وی در ارتباط با نحوه ارائه کمک های نقدی و غیرنقدی خیران و نیکوکاران، یادآورشد: خیران و نیکوکاران می توانند نوع کمک های خود را از طریق پایگاه اطلاع رسانی امداد WWW.EMDAD.IR؛ دفاتر این نهاد در سراسر کشور، حضور در مراسم جشن عاطفه ها، نیکوکاری و جشن رمضان، از طریق صندوق صدقات، تلفن همراه( همراه اول و ایرانسل) با شماره گیری#33*733* و یا کارت های الکترونیکی عضو شبکه شتاب اعلام کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: