واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۱۵۸۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵

مضرات کلسترول خوب برای قلب

پزشکان آمریکایی ادعا کردند که کلسترول خوب نیز ممکن است عوارض نامطلوبی داشته باشد و خطر حمله قلبی را افزایش دهد.
تدبیر24: کلسترول خوب به طور معمول به پاکسازی رگ‌های خونی کمک می‌کند و برای سلامت قلب مفید است اما پزشکان کلینیک «کلیولند» در یک مطالعه جدید دریافتند که کلسترول خوب نیز ممکن است غیرطبیعی رفتار کند و در نتیجه به انسداد رگ‌های خونی منجر شود.

به گفته این پزشکان، مردم باید غذاهای سالم مصرف کنند اما با بررسی‌های جدید مشخص شد که تاثیر کلسترول خوب بر بدن آن طور که پیش از این تصور می‌شد، نیست.

کلسترول بد یا LDL برای سلامت بدن مضر است زیرا روی جداره‌ رگ‌ها رسوب می‌کند و پلاک‌های سختی را به‌ وجود می‌آورد که موجب انسداد رگ‌ها و در نهایت سکته مغزی و قلبی می‌شود. از سوی دیگر کلسترول خوب یا HDL برای بدن مفید است چون به جای رسوب کردن به کبد فرستاده می‌شود.

دکتر «استانلی هازن» یکی از محققان این مطالعه گفت: کلسترول خوب در جداره رگ‌ها عملکرد متفاوتی با جریان خون از خود نشان می‌دهد و می‌تواند ناکارآمد شود و در نتیجه عامل ابتلای فرد به بیماری قلبی باشد.

دکتر هازن همچنین افزود: آزمایش‌ها روی 627 بیمار نشان می‌دهد که سطح کلسترول خوب غیرطبیعی در خون می‌تواند در پیش‌بینی خطر بروز بیماری‌های قلبی – عروقی موثر باشد هرچند به این مفهوم نیست که مردم باید از مصرف غذاهای سالم حاوی این نوع کلسترول خودداری کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ضد خاله بازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
0
0
خاله تدبیر جون ؛ به زبانی ساده و غیر پزشکی برات می گم تا بفهمی ؛
کلسترول خوب یا همون HDL زمانی می تواند در نچسبیدن کلسترول بد ( LDL ) درون عروق کمک کننده باشد که بدن با فعالیت همراه باشد یعنی وقتی که فلوی ( جریان حرکتی خون ) کمی تند می شود ؛ گیرنده هایی در جدار عروق وجود دارد که به مغز پیام می فرستد که بچه های سد معبر شهرداری ات ( یعنی همین کلسترول خوب ) رو بفرست تا این کلسترول های بدی که در کنار دیواره های تخریب شده ی جدار عروق اجتماع کرده اند را هل داده و حرکت دهد .
و اگر بدن حرکت نداشته باشد و فعالیتی که منجر به تند شدن ضربان قلب وجود نداشته باشد ؛ این پیام ها ارسال نشده و اگر این روند طولانی مدت باشد در حقیقت چربی خوب و بد فرقی زیادی با هم نخواهند کرد .
نباید گول تبلیغات شرکت های سازنده های روغن مایع را خورد که این درصد چربی خوبش بالاست پس قلب شما سلامت خواهد بود .
اساس کار فعالیت بدنی بعلاوه ی حضور بیشتر از 50 کلسترول خوب است .
حالا پاشو یه ذره بدو
نظر شما: