واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲

آزادی فرمانده شبه نظامیان در مصر

سفیر لیبی در قاهره اعلام کرد که ˈشعبان هدیهˈ فرمانده شبه نظامی لیبیایی پس از آزادی دیپلمات های مصری ربوده شده در طرابلس، در مصر آزاد شد.
تدبیر24: مقامات دولتی لیبی و مصر گفتند که هیچ توافقی برای آزادی شعبان هدیه ملقب به ˈابوعبیدهˈ در تبادل با دیپلمات های مصری انجام نشده است.

ˈفایز جبریلˈ سفیر لیبی در قاهره با اعلام خبر آزادی شعبان،گفت: وی به دلیل ماندن در مصر پس از سرآمدن موعد مجوز اقامتش، بازداشت شده بود.

ˈعبدالرزاق جرادیˈ معاون وزیر امور خارجه لیبی روز گذشته اعلام کرد که پنج دیپلمات مصری که هفته گذشته در واکنش به بازداشت شعبان هدیه ربوده شده بودند، آزاد شدند.

ربوده شدن این دیپلمات ها در پایتخت لیبی بیانگر شکنندگی کنترل دولت بر شبه نظامیان و شورشیان سابق است که دو سال پیش به سرنگونی ˈمعمر قذافیˈ دیکتاتور سابق این کشور کمک کردند.

همچنینˈبدر عبدالعطیˈ سخنگوی وزارت امور خارجه مصر آزادی این فرمانده شبه نظامی لیبی را مساله ای کاملا مجزا از آزادی دیپلمات های مصری عنوان کرد و گفت: حال دیپلمات ها خوب است و امروز در پروازی از طرابلس به مصر باز خواهند گشت.

مقامات امنیتی مصری نیز اعلام کردند که شعبان هدیه به احتمال زیاد دوشنبه شب به لیبی نقل مکان خواهد کرد.

دولت لیبی پیشتر اعلام کرده بود که دیپلمات های مصری به تلافی دستگیری شعبان هدیه فرمانده اتاق عملیات انقلابیون لیبی که یک گروه شبه نظامی قوی در این کشور است، ربوده شده اند.

آدم ربایان روز شنبه در تماس با کانال تلویزیونی عرب زبان العربیه مستقر در دبی خواستار آزادی شعبان طی 24 ساعت شدن
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: