واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۵۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴

استقبال"جنبلاط" از اظهارات روحانی

«ولید جنبلاط» رئیس حزب دروزی سوسیالیست ترقی خواه لبنان از اظهارات «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران و همچنین «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران برای حل بحران سوریه استقبال کرد.
تدبیر24: ولید جنبلاط دوشنبه شب با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت با « غضنفر رکن آبادی» سفیر ایران دیدار و گفت وگو کرد.

جنبلاط که «درید یاغی» جانشین رییس حزب سوسیالیست ترقیخواه او را همراهی می کرد، به مدت دو ساعت با رکن آبادی درباره مسائل وتحولات منطقه بویژه لبنان تبادل نظر وگفت وگو کرد.

رییس جبهه مبارزه ملی لبنان بعداز این دیدار و شرکت در ضیافت شام سفیر ایران در بیروت در جمع خبرنگاران حضور یافت و در پاسخ به سئوالی در خصوص پیامد عدم حضور ایران در اجلاس ژنو 2 گفت: بدون شک جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای بزرگ همچون ترکیه و عربستان سعودی در وقت مناسب برای حل مشکل سوریه نقش مهم خود را ایفا می کنند.

وی افزود: اظهارات رییس جمهوری و همچنین وزیر امور خارجه ایران در خصوص اینکه تمامی نیروهای خارجی باید از سوریه خارج شوند بسیار مهم و حایز اهمیت است.

دکتر روحانی که اخیرا برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد به داووس سوئیس رفته بود ، در پاسخ به سئوال دبیرکل این مجمع در باره اوضاع سوریه گفت: حضور گروه های تروریستی از سراسر منطقه و حتی از قاره های دیگر در سوریه و اجتماع و بی رحمی و کشتار اینها که گاهی مردم سوریه و گاهی خود همدیگر را می کشند جای بسی تأسف است.

وی اظهار داشت:ایران معتقد است همه باید تلاش کنیم. اولاً جنگ و خونریزی در سوریه متوقف شود، ثانیا همه تلاش کنیم تروریست ها را از این کشور بیرون برانیم و نصیحت کنیم به کشورهایی که به تروریسم کمک می کنند،نوبت بعدی نوبت خود آنها خواهند بود، بعد هم زمینه فراهم بکنیم تا مخالفان با دولت پای میز مذاکره و گفت وگو بنشینند؛ راه حل نهایی یک انتخابات آزاد در سوریه است. آنچه مردم رأی بدهند برای همه ما محترم است.



** با سرور تمام دعوت حضور در سفارت ایران را پذیرفتم

رییس حزب دروزی سوسیالیست ترقی خواه لبنان گفت : هنگام حضور دکتر ظریف وزیر امور خارجه ایران در لبنان ، دعوت سفیر ایران را دریافت کردم و این دعوت را با سرور تمام پذیرفتم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اخیرا و در چارچوب سفر دوره ای به چند کشور منطقه از لبنان دیدن و در آخرین برنامه کاری فشرده خود با شماری از شخصیت های مذهبی و سیاسی لبنان ملاقات کرد.

جنبلاط با بیان اینکه با رکن آبادی در باره مسائل و موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی از جمله تحولات لبنان گفت وگو کرده است، تصریح کرد: تمایل دارم همواره بر روی نقاط مثبت تاکید و تمرکز کنم.



** توافق بزرگ ایران و گروه 1+5

رییس جبهه مبارزه ملی لبنان تاکید کرد: توافق بزرگ هسته ای ایران و گروه 1+5 بسیار با اهمیت بوده و بر کشورهای منطقه تاثیر مثبت دارد و به ضرر هیچ کس نیست.



** ایران از تشکیل دولت فراگیر در لبنان حمایت می کند

ولید جنبلاط اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از 9 ماه پیش تاکنون همواره از تشکیل دولت فراگیر در لبنان حمایت کرده و برای من در دیدار با وزیر امور خارجه ایران درهتل فینیسیای بیروت این رویکرد ایران اثبات شد.

وی همچنین موضع اخیر «سعد حریری» رییس جریان المستقبل و نخست وزیر پیشین لبنان در پشتیبانی از تشکیل دولت فراگیر و همچنین سخنانش در مخالفت با کشیده شدن اهل تسنن لبنان به سوی گروهک تروریستی «القاعده» را ستودنی دانست.

رییس حزب دروزی سوسیالیست ترقی خواه لبنان با بیان اینکه نمی خواهد در خصوص جزئیات مسایل داخلی لبنان صحبت کند، اظهار داشت: به هر حال امیدواریم طی ساعات یا روزهای آتی با وحدت به سمت تشکیل دولتی جامع و فراگیر در لبنان پیش برویم بویژه اینکه زمان انتخاب رییس جمهور جدید در لبنان نزدیک است.



** تروریسم فرقی میان مذاهب مختلف نمی گذارد

ولید جنبلاط به حوادث امنیتی اخیر در لبنان اشاره و خاطر نشان کرد: حمایت از یکدیگر و همبستگی مردم لبنان بویژه در شرایطی که مناطق مختلف آن از جمله طرابلس، ضاحیه جنوبی بیروت و حتی سفارت ایران در بیروت با حوادث تروریستی روبه رو شده ، بسیار ضروری است، چرا که تروریسم هیچ فرقی میان گروه ها و یا مذاهب مختلف نمی گذارد.

انفجارهای تروریستی 28 آبان ماه گذشته مقابل سفارت ایران در بیروت به شهادت 25 تن از جمله رایزن فرهنگی ایران در لبنان وزخمی شدن بیش از 150 تن منجر شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: