واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰

کمک مگس ها به دیابتی ها

یک پزشک طب سنتی درخصوص مگس درمانی یا لارو درمانی، گفت: پزشکانی که با لارو درمانی آشنا هستند سعی دارند برای کمک به نیمی از بیماران دیابتی بستری در بیمارستان‎ها، از مگس‎ها استفاده کنند.
یک پزشک طب سنتی درخصوص مگس درمانی یا لارو درمانی، گفت: پزشکانی که با لارو درمانی آشنا هستند سعی دارند برای کمک به نیمی از بیماران دیابتی بستری در بیمارستانها، از مگسها استفاده کنند.

 

ناصر صابری اظهار کرد: استفاده از لارو مگسها در درمان زخمها سابقه طولانی دارد. قرنها قبل اقوامی در استرالیا، برمه و قومهای آمریکای مرکزی از مگس درمانی استفاده می‏کردند و در سالهای اخیر با توجه به مقاومت میکروبها به آنتی بیوتیکها مجددا رجعت خوبی به این علم پیدا شده است.

 

وی افزود: در ایران نیز از حدود 4 سال پیش به همراه تیمی از کارشناسان حشره‌شناس کار تحقیقی بر روی این نوع درمان صورت گرفته است. مگس درمانی علاوه بر این که برای دیابتیها مفید است برای معالجه زخم بستر، مقابله با آبسه، زخمهای پوستی، زخمهای سرطانی، عفونت استخوان و زخمهای حاصل از سوختگی استفاده می‌شود.

 

صابری تصریح کرد: در قرآن نیز به درمان با لارو مگس اشاره شده است که مربوط به حضرت ایوب میباشد. در مگس درمانی از لارو مگسهایی که ایجاد نیاز اختیاری میکنند استفاده می‌شود و مطلقاً مجاز به استفاده از گونههایی که ایجاد نیاز اجباری میکنند نیستیم؛ چرا که میتوانند به بافت سالم بدن صدمه زده و باعث مرگ شوند.

 

این پزشک طب سنتی تأکید کرد: موردی که سبب شناسایی نسبتاً راحت آن می‌شود دارا بودن رنگ سبز متابولیک است و دارای سه مرحله لاروی است. این لاروها با ترشح آنزیم خاصی بافتهای مرده را به حالت نیمه مایع یا سوپی شکل درآورده و سپس آن را میمکند. این لاروها ترشحات آمونیاکی دارند و PH زخم را به حدود 8 الی 8.5 میرسانند که در این PH بهبود زخم سریعتر است.

 

صابری درخصوص نحوه درمان با لارو مگس، عنوان کرد: بسته به اندازه زخم، و عمق زخم تعداد لارو متغیر است. برای زخمهای یک سانتی متر 5 تا 10 عدد و برای زخمهای بزرگ 50 الی 600 عدد لارو گذاشته می‌شود. در زخم‌های کوچک حداکثر تا یک هفته و در زخمهای بزرگ تا حداکثر 6 هفته درمان کامل می‌شود، ضروری است هر سه روز یکبار لاروها را تعویض کنیم.

 

وی ادامه داد: از نکات مهم دیگر در مورد این لارو وجود موهای کوچک نوک تیز در لارو است که به طور فیزیکی سبب نابودی و از بین بردن میکروب‌ها می‌شوند در درمان به این شکل حتماً باید از لاروهای استریل استفاده کنیم تا مشکل‌ساز نشوند.

 

صابری خاطرنشان کرد: در این نوع درمان عارضه خاصی وجود ندارد و تنها عوارضی مثل درد و بوی تعفن دارد ولی اینها درمان را تحت شعاع قرار نمی‌دهند همچنین درحال حاضر مردم استقبال خوبی از این نحوه درمان دارند ولی به دلیل عدم حمایتهای لازم و وجود محدودیتها قادر به انجام این نوع درمان نیستیم.


منبع:ایسنا


 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: