واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۱۶۰۶۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۵

باز هم رسایی و انتقاد وی از ژنو

حمید رسایی عضو جبهه پایداری و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس به جای بیان دلایل مخالفتش با کلیات لایحه بودجه سال 93 باز هم توافق ژنو را زیر سوال برد.
تدبیر24: رسایی که به دلیل مرتبط نبودن محتوای نطق امروز خود در مخالفت با کلیات لایحه بودجه از ریاست مجلس اخطار گرفت و نتوانست اظهاراتش را کامل کند، آن را در سایت اینترنتی خود منتشر کرد.

نطق رسایی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس مخالفت نمایندگان را در پی داشت و نمایندگان در مخالفت با او فریاد دو - دو که نشانه مخالفت در پارلمان است، سر دادند. حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، از وی خواست تا بخش های غیربودجه ای نطق خود را حذف کند وگرنه امکان ادامه سخنرانی ندارد.

رسایی بخش های حذف شده در نطق رسمی مجلس را در سایت اینترنتی خود منتشر کرد که در آن با انتقاد از توافق ژنو و مذاکرات هسته ای ایران آمده است: درست است که از سوی مشاور عالی رییس جمهور همه آنهایی که به ایشان رای نداده اند، افراطی و تندرو فرض می شوند اما نمی توان واقعیت روشن تفاوت و اختلاف آنچه آقای روحانی برای رهبر معظم انقلاب مرقوم داشته را با آنچه در ژنو تصویب شده، ندید و این یعنی ارایه گزارش خلاف واقع به مردم و رهبری انقلاب.

رسایی افزود: مردم نه آقای عراقچی را می شناسند و نه تخت روانچی؛ مردم خیلی ظریف با رییس جمهور محترم سخن دارند و آن هم یک کلمه است: در قبال از بین بردن 100 روزه آنچه در طول 10 سال گذشته با زحمت و دادن خون عزیزانمان و دانشمندانمان به دست آورده ایم و امروز به نماد غیرت و عزت و استقلال کشورمان تبدیل شده، چه برای اقتصاد کشورمان به دست می آوریم؟ آنچه در طول سال آینده قرار است از اموال خودمان به دست بیاوریم در کجای بودجه دیده شده؟

این عضو جبهه پایداری اضافه کرد: بلاتکلیف ماندن حدود 96 میلیارد دلار از قطره چکانده شده 4 میلیارد دلار از مجموع 100 میلیارد دلار اموال خودمان که نه مسوولین نفتی، نه مسوولین بانک مرکزی و نه مسوولین خزانه داری کل کشور در چگونگی تقویم آنها هیچ اطلاع رسانی نکرده و نمی کنند و اساسا خبری ندارند، به عهده کیست؟

وی گفت: آقای ظریف که در حافظه سیاسی 100 روزه این دولت، وزیر خندانی است که وقتی فرزندان این مرز و بوم در جبهه های جنگ به شهادت می رسیدند و هزینه می دادند، از دوره دبیرستان تا همین چند سال قبل یعنی نزدیک به نیم قرن در آمریکا زندگی کرده و بزرگ شده و با جان کری و جان بلتون (بولتن) و بی جان های دیگر آمریکایی رفیق شده و قهوه خورده، قرار است با این توافقنامه های غیر حقوقی و چند پهلو، حق این مردم را بستاند؟ آیا با این لبخندها درآمد بودجه سال 93 تحقق پیدا خواهد کرد و مشکلات مالی کشور و اقتصادی مردم حل خواهد شد و تحریم ها برداشته می شود؟

وی گفت: 35 سال پیش یک عنصر اصلاح طلب آمریکایی که امروز به دلیل مشارکت در کودتای سال 88 در زندان است به نام بهزاد نبوی با الحاق ده ها سند توافقی که مجلس وقت از مفاد هیچ کدامشان خبر نداشت، چنان بلایی سر بیانیه الجزایر آورد که امروز به کلاف سردرگم دو دعوای B61 و MFS در دادگاه لاهه تبدیل شده است.

وی خطاب به نمایندگان اظهار داشت: قرار است در تاریخ نام مجلس نهم نیز مانند آن مجلس ثبت شود تا عملکرد محمدجواد ظریف خدای ناکرده به سرنوشت بیانیه الجزایر مبتلا شود؟

رسایی اظهار داشت: آیا در بودجه سال بعد برای سبد کالا شامل شامل (2) کیلوگرم روغن نباتی مایع، (10) کیلوگرم برنج غیر ایرانی، (4) کیلوگرم گوشت مرغ ترکیه ای، (800) گرم پنیر بسته بندی (uf) و یک کیلو و 800 گرم تخم مرغ فکری شده؟

به گفته رسایی، پیش از این وقتی پول یارانه به حساب شخصی مردم واریز می شد و مردم با مدیریت خود، یارانه شان را خرج می کردند، آقایان نام گداپروری بر آن می نهادند آیا الان که قرار است کوپن فروشی شایع شود و در کنار تفکر کوپنیسم، دلال ها نیز سبز شوند و دلالیسم هم رونق بگیرد، گداپروری نام ندارد؟

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: یکی از درآمدهای سال آینده یک مشت دلاری است که آمریکایی ها در قبال تحقیر کشور و نابود کردن زحمات 10 ساله به صورت قطره چکانی در اختیارمان قرار دهند؛ ما می دانیم چقدر دریافت می کنیم اما نمی دانیم چقدر قرار است هزینه بدهیم؟ آیا مجلس اطلاع دارد؟ آیا مجلس نهم از مفادnon paper که بعد از توافقنامه ژنو، آقای ظریف پای آن را مهر تایید زده اطلاع دارد؟

وی خطاب به دیگر نمایندگان مجلس نوشته است: نمایندگان محترم خبر دارید که وزارت خارجه در این به اصطلاح «مسیر اجرای اقدام مشترک» دسته گل های جدیدی به آب داده؟ همکاران محترم در حالی می خواهیم درباره بودجه سال آینده تصمیم بگیریم که دولت محترم با توافقنامه ژنو قرار است بخشی از اموال خودمان را در قبال از بین بردن دسترنج 10 ساله هسته ای به داخل کشور بازگرداند. راستی این اقدام گداپروری نیست؟

رسایی معتقد است: آمریکایی ها به شکل معنی داری تاریخ اولین قسط این پرداخت را 12 بهمن یعنی همزمان با آغاز دهه فجر تعیین کرده اند؛ آیا انتخاب این روز تصادفی است یا برای تحقیر ملت مقاومی است که 35 سال در برابر زورگویی های آنها سر تعظیم فرود نیاورده است؟

وی تاکید کرد: ملت ایران اما تحقیر نمی شود ولی امیدواریم دولت محترم هم با اتخاذ سیاست اقتصاد مقاومتی و نگاه به ظرفیت های درونی، راه تحقیر بر خود را ببندد و اجازه ندهد که یانکی هایی که سال ها حقوق ملت ها را نقض کرده اند، سیاست تحریم و تحقیر را به شکل نوین آن اجرا کنند.

این عضو جبهه پایداری تاکید کرد: بودجه در حال تصویب است در حالی که بر اساس تعهدات جدیدی که در non paper برای اجرایی کردن توافقنامه ژنو داده ایم و بنا بر آنچه معاون آقای ظریف آن را حدود 9 صفحه اعلام کرده است، بسیار بدتر از اصل توافقنامه ژنو است و به همین دلیل حاضر به انتشار آن نیستند. این تعهدات قطعا در نحوه اجرای بودجه سال بعد موثر است و مجلس بدون اطلاع از مفاد این توافقنامه های بین المللی که تاثیر مستقیم بر اقتصاد کشورمان دارد، نمی تواند اظهار نظر عالمانه ای کند.

رسایی ادامه داد: دولت حتی حاضر به ارایه اطلاعات به نمایندگان مجلس نیست؛ سخنگوی آقای ظریف در برابر انتقاد و مطالبه 150 نماینده برای در اختیار گذاشتن متن توافق جدیدی که عقب نشینی های جدیدی در آن صورت گرفته، می گوید که متن در اختیار جناب آقای لاریجانی است؛ آقای لاریجانی اما قطعا چنین سیاستی را که وزارت خارجه همه مسوولیت متوجه رییس مجلس کند، قبول ندارد و در صورت مطالبه نمایندگان که صورت گرفته، دولت را پاسخگوی مجلس می داند بویژه که آقای ظریف، رای اعتمادش را فقط از یک نماینده نگرفته که خود را پاسخگوی ایشان بداند.

رسایی اضافه کرد: در حال بررسی بودجه سال بعد هستیم در حالی که نکته مهم اینجاست که متن توافقنامه مهمی از مردم و نمایندگان مردم پنهان می شود. دقت کنید اساسا چه زمانی و به چه دلیل یک موضوع را محرمانه نگه می دارند؟ وقتی دشمن یک موضوع را بفهمد و از آن، علیه طرف مقابل استفاده کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر که دشمن سالیان دراز این مرز و بوم در جریان کامل جزئیات توافقنامه قرار دارد و فقط مفاد توافقنامه از مردم و نمایندگان پنهان می شود. این بدان معناست که آقای ظریف می داند اگر متن توافقات صورت گرفته منتشر شود، مردم و نمایندگان مردم واکنش نشان می دهند و به آن اعتراض می کنند اما به دنبال آن هستند تا در گام های بعدی مشکلات این توافقنامه پر از خالی را را کمتر کنند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید کرد: متاسفانه باید تسلیت مجدد بگویم که در توافق جدید، آقای ظریف و روحانی پذیرفته اند که ما فعالیت مراکز تحقیقاتی که تاکنون داشته ایم و طبق توافقنامه ژنو باید به فعالیت اش ادامه دهد، را هم تعطیل کنیم و تعطیل کردند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
سیدسرخسی
|
Germany
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
0
0
آقای رسایی معلومه جای .... از نتایج انتخابات خوب نشده که همینطور ...به هم می بافی تا یک آدم عاقل هم که پیداشده تا آرامش را به مردم بازگرداند از ....بیاندازی ولی طبق معمول اشتباه می کنی مردم عاقلند ودوست ودشمنشان را می شناسند
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
0
0
یک کلام اقای رسایی در مجلس مهره سوخته است چون دیگر نمایندگان هم مثل تمام مردم بهش دو دو میگند دوووووووووووووووووو
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
0
0
واقعا رسایی ابروی روحانیت رو... اخه کسانی که به رای دادند به کدام حسنش فکرکردند
امیر
|
United States of America
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
0
0
احتمالا حنابشان دیگر نمیتوانند از سفره ای که با دوستان پای آن نشسته بودند استفاده کنند.
نظر شما: