واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲

وزیر ارشاد: مدیریت سینما ضعیف بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید از عملکردش در این وزارتخانه رضایت دارد.

او که تا چند ساعت قبل از انتخاب‌شدنش به عنوان وزیر ارشاد، گزینه وزارت علوم نیز بود، تا قبل از حضور در این پست فکر نمی‌کرده روزی وزیر ارشاد شود. سید محمد حسینی می‌گوید: «در ذهنم نبود که به وزارت ارشاد بیایم؛ به‌ویژه اینکه در دولت نهم در وزارت علوم مسئولیت داشتم و کمتر به ذهنم می‌رسید دوباره به کارهای فرهنگی برگردم.»

حسینی در دولت نهم رئیس دانشگاه پیام نور بود و آنچه از آن به عنوان فعالیت فرهنگی یاد کرده، احتمالا مربوط به دوران حضورش در شرکت سروش به عنوان مدیرعامل است. وزیر ارشاد در گفت‌وگویی مفصل با فارس درباره بسیاری از نکات و اتفاق‌های فرهنگی 4سال اخیر صحبت کرده که جالب‌ترین آنها انتقاد از مدیریت سینمای کشور است. حسینی درباره ارزیابی‌اش از حوزه سینما می‌گوید: «ما ضعف داشتیم و نمی‌خواهیم انکار کنیم؛ ضمن اینکه نقاط قوت فراوانی هم داشتیم، بخشی از این شاید به ضعف مدیریت باز می گردد. اینکه خود دست‌اندرکاران معاونت سینمایی ما، غالبا سینماگر بودند. اما این بدان معنا نیست که هنرمندان و سینماگران مدیران خوبی هم باشند.

گاهی عنوان می‌شد که کار را به هنرمندان و سینماگران واگذار کنید، عملا نشان داده شد گاهی فردی که با این حوزه آشناست، اما به عنوان فرد حرفه‌ای آن رشته شناخته نمی‌شود، چه بسا بهتر بتواند خدمت کند.» وزیر ارشاد که به‌واسطه درگیری‌های مداوم جواد شمقدری با اهالی سینما دچار حاشیه‌های زیادی شد، می‌افزاید: «خود هنرمندان ما میان خودشان دسته‌بندی دارند، یعنی اختلاف‌نظرهایی میان آنهاست، گرایش‌های مختلف فکری سیاسی دارند. به همین دلیل وقتی فردی را انتخاب می‌کنید، عده‌ای از همان ابتدا نسبت به او موضع دارند اما فردی که از بیرون وارد مجموعه می‌شود این حساسیت‌ها پیرامون او کمتر است.» وی در پاسخ به این سؤال که تجربه یک سینماگر در معاونت سینمایی تجربه موفقی نبوده، تصریح می‌کند: «احتمال ناموفق‌بودن تجربه مدیریت مخصوصا برای افرادی که حساسیت نسبت به آنها وجود دارد، بیشتر است. البته ممکن است در این میان افرادی را بیابید که مقبول همگان باشند.» حسینی می‌گوید: «برخی از نمایندگان مجلس و سیاسیون از ماجرای خانه سینما اطلاع نداشتند ولی درباره آن در مطبوعات اظهارنظر می‌کردند.» به نظر می‌رسد یکی از کسانی که اطلاع چندانی از جایگاه و اهمیت خانه سینما نداشت، شخص وزیر ارشاد بود که به راحتی زیر بار انحلال و تعطیلی این تشکل صنفی رفت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: