واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸

قرارداد شرکت آبفای کشور با بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: این شرکت برای تامین بخشی از بودجه مورد نیاز در زمینه طرح های تصفیه خانه فاضلاب و اجرای تاسیسات زیربنایی افزون بر1300 میلیارد تومان از طریق بیع متقابل با بخش خصوصی قرارداد منعقد کرده است.
تدبیر24: حمید رضا جانباز روزپنجشنبه در یاسوج افزود: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای شتاب بخشی به طرح برون سپاری خدمات بخش دولتی در قالب این قراردادها خدمات این شرکت را به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد.

وی ابراز داشت: 10 طرح فاضلاب نیز در شهرهای مختلف که دارای ردیف اعتباری نیست از طریق بخش خصوصی در حال انعقاد قرارداد است.

جانباز با بیان اینکه عملیات اجرایی بخش عمده ای از این طرح ها در دهه پرفروغ فجر امسال آغاز خواهد شد ، افزود: طرح تصفیه خانه فاضلاب کاشمر یکی از مهمترین این طرح ها است.

جانباز از کاهش 47درصدی اعتبارات شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در لایحه بودجه سال 93 سخن گفت و افزود: با توجه به کاهش محسوس منابع استفاده از ظرفیت ها و مکانیسم های بخش خصوصی و روش های نوین مالی از جمله اوراق مشارکت، تسهیلات صندوق توسعه اسلامی و فایناس خارجی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

وی افزود: با وجود آنکه بارش در بسیاری از مناطق کشور نرمال ارزیابی شده ولی به دلیل موزون نبودن این بارش ها و خشکسالی های متعدد در سال های گذشته هم اکنون در بسیاری از شهرهای کشور با بحران کم آبی مواجه هستیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور گفت: میزان بارش ها امسال در منطقه عمومی زاگرس و بخشی از جنوب کشور نرمال بوده است.

جانباز اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد که در برخی مناطق حوزه عمومی رشته کوه البرز و حوزه آبریز دریای خزر و بخش هایی از فلات مرکزی میزان بارش ها از میانگین بلند مدت پایین تر بوده است.

وی بدون ذکر آمار بارش ها و روان آب ها بیان کرد: در سال گذشته نیز با وجود بارش های مناسب، میزان روان آبهای کشور حدود 47 درصد کاهش پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشورافزود: پیش بینی امسال کارشناسان این است که چنانچه در ماه های باقیمانده سال بارش های مناسبی نداشته باشیم شاهد کاهش میزان روان آبها و مشکل جدی تامین آب در بسیاری از شهرهای کشور خواهیم بود.

وی گفت: هم اکنون بیش از517 شهر کشور در آستانه تنش آبی هستند.

این مسوول صنعت آب و فاضلاب کشور گفت: تلاش وزارت نیرو و این شرکت مهندسی ابفای کشور این است که موضوع جیره بندی را در هیچ جای ایران را در حال نداشته باشیم ولی تحقق این مهم منوط به رعایت مصرف بهینه و جمع آوری انشعابات غیرمجاز است.

وی با بیان اینکه براساس تبصره بوجه سال 92 و قانون هدفمندی یارانه ها مجوز لازم برای افزایش قیمت آب در کشور وجود دارد، اظهار کرد: وزارت نیرو در حال تدوین استراتژی ها و جمع بندی نهایی پیشنهادها به دولت است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: