واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۶۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۰

«فریب» اسپانیایی در تئاتر فجر

نمایش «فریب» کاری از کشور اسپانیا در دو روز پایانی جشنواره تئاتر فجر به صحنه می‌رود.
تدبیر24: این نمایش بر اساس داستانی از پیتر اشلمیل اجرا می‌شود و داستان آن درباره یک سایه است که روح کسی را مجسم می کند.

نمایش تاکید دارد که ارزش هایی همچون دوستی و اعتماد به نفس ابزارهای قدرتمندی در نبرد با شخصیت شریر آقای مالاسومبرا هستند.

نویسنده و دراماتورژ این نمایش مکس است و این اثر نمایشی با کارگردانی مشترک اندرو کروز و تومئو گومیلا در جشنواره تئاتر فجر حضور دارد.

اندرو کروز متولد شیلی و دانش آموخته حرکات موزون معاصر از دانشگاه شیلی است و در حال حاضر روی روابط میان اشیاء ، بدن و هنرهای تجسمی تحقیق می کند.

تومئو گومیلا هنرمند اسپانیایی و مدرس تئاتر «بدن، آب و هوا» نیز در زمینه زبان های مختلف تئاتر تحقیق می کند.

نمایش فریببا بازی ماگدلنا توماس، کتی کاراسو و تومئو گومیلا در بخش مسابقه بین الملل سی و دومین جشنواره تئاتر فجر به صحنه می رود.

نمایش فریب با مدت زمان 50 دقیقه روزهای 10 و 11 بهمن ماه راس ساعت 19 در تالار اصلی تئاتر شهر به صحنه می رود.


** سفیر فرانسه به تماشای کافه باله نشست

دومین اجرای این نمایش روز چهار شنبه (9 بهمن ماه) در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفت.

پیش از شروع این اجرا، برونو فوشه (Bruno foucher) سفیر کشور فرانسه با ابراز خرسندی از اجرای دو اثر نمایشی از این کشور در جشنواره تئاتر فجر گفت: تابستان سال 2013 دو هنرمند جوان ایرانی را به جشنواره تئاتر آوینیون دعوت کردیم و آنها دو نمایش را از فرانسه برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر انتخاب کردند که هر دو نمایش مشابهت هایی به یکدیگر دارند.

وی ادامه داد: سفارت فرانسه می کوشد افق های تازه ای را در هنر این کشور ترسیم کند و در این راستا امیدواریم با هنرمندان ایرانی نیز همکاری های خوبی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: پیش از هر چیز درود به هوشمندی و انسجامی که در انتخاب این دو نمایش هست چراکه بین این دو نمایش شباهت های غریبی وجود دارد.

او با اشاره به اجرای نمایش دیگری از فرانسه با نام سرایت درد که به تازگی در جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفته است، گفت: تماشاگرانی که آن نمایش را دیده اند، حتما از برخوردهای این دو هنرمند یا حتی ورزشکار لذت می برند. نمایش امشب هم در همان راستا است. نمایشی که بدون متن و با استفاده از زبان بدن که زبانی جهانی و قابل فهم برای همگان است، اجرا می شود و همین جذابیت و موفقیت هر دو نمایش را تضمین می کند.

او در پایان صحبتش با تقدیر از برگزار کنندگان جشنواره تئاتر فجر ، مدیران فرهنگی و هنرمندان ایران گفت: از تمام شما تشکر می کنم که چنین فستیوالی را با این ابعاد تدارک دیدید و چنین آثار با کیفیت و جذابی را برای اجرا در این فستیوال انتخاب کردید.

گفتنی است قادرآشنا دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، ابراهیم گله دار زاده مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی، هنرمندانی چون دکتر قطب الدین صادقی، دکتر فرشید ابراهیمیان، علیرضا نادری، رضا گوران، بهناز جعفری، داریوش مودبیان، منصور خلج، رضا فیاضی، مهرداد کوروش نیا و جمعی از مکدیران بخش های مختلف جشنواره سی و دوم از این نمایش دیدن کردند.

سی ودومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با دبیری قادر آشنا که کار خود را از 28 دی ماه آغاز کرده بود، روز شنبه 12 بهمن ماه با برپایی مراسم اختتامیه در تالار وحدت و معرفی برترین های جشنواره در بخش های مسابقه بین الملل، مسابقه مرور تئاتر ایران، مسابقه تازه های تئاتر ایران، رادیو تئاتر، نمایش های خیابانی، پوستر و عکس های تئاتر به کار خود پایان می دهد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: