واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۷

یک درصد رشد شاخص بورس در 5روز

بورس اوراق بهادار تهران در حالی دو روز ابتدایی هفته را با روند بسیار منفی آغاز کرده بود که در روزهای پایانی هفته به مدد حمایت حقوقی‌ها به مدار مثبت برگشت و سهامداران را از نگرانی نجات داد.
تدبیر24: بازار سرمایه در پنج روز معاملاتی هفته، روند پر فراز و نشیبی را سپری کرد و با افت و خیزهای فراوانی مواجه شد به طوری که انتشار اوراق تبعی سهام نیز در بورس تهران کارساز نشد و ادامه روند ریزشی بورس مسئولان را به فکر رایزنی با سهامداران عمده انداخت.

بر این اساس بورس تهران یک روز بعد از انتشار اوراق تبعی سهام، گرفتار سقوط شد و بیش از 700 واحد ریزش کرد؛ همچنین ادامه روند نزولی بورس باعث شد تا بورس تهران در روز بعد به رکورد 2 ماهه خود برگشته و 80 هزار واحدی شود.

این در حالی است که ادامه روند ریزشی بورس سهامداران و مسئولان را تا حدی نگران کرد که در هفته مورد گزارش جلسه‌ای به حضور سهامداران عمده تشکیل شد و سهامداران حقوقی به حمایت از بازار سرمایه ملزم شدند.

به این ترتیب بعد از تشکیل جلسه مسئولان با سهامداران حقوقی روند صعودی بورس آغاز شد و شاخص بورس از کانال 80 هزار واحدی نجات پیدا کرد؛همچنین در جریان بازدید نائب رییس مجلس از تالار بورس و گفت‌وگو با مسئولان بورس و نیز بررسی لایحه بودجه در مجلس روند صعودی بورس ادامه پیدا کرد و شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته به کانال 82 هزار واحدی رسید.

بر این اساس طی پنج روز معاملاتی هفته دماسنج بازار سرمایه 769 واحد معادل یک درصد صعود کرد و از 82 هزار و 28 واحد به 82 هزار و 797 واحد رسید و به این ترتیب بازدهی بورس تا سطح 117 درصدی افزایش یافت.

همچنین در معاملات هفته گذشته حجم و ارزش معاملات به مدد حمایت حقوقی‌ها اندکی افزایش یافت و با رشد 14 و 27 درصدی مواجه شد؛ به این ترتیب در هفته معاملاتی گذشته سه هزار و 129 میلیون سهم به ارزش 15 هزار و 178 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

علاوه بر این دفعات معاملات با افزایش 20 درصدی به 377 هزار و 804 دفعه رسید ولی به دلیل ایجاد جو منفی در بورس تعداد خریداران با کاهش 8.8 درصدی مواجه شد و به 120 هزار و 987 نفری رسید. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: