واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵

توزیع بن‌های نوروزی کمیته امداد

مدیرکل امور ایتام و زنان سرپرست خانوار کمیته امداد امام خمینی(ره) از پرداخت عیدی مددجویان کمیته امداد در اسفندماه خبر داد و گفت: عیدی مددجویان به میزان یک ماه مستری هر خانوار و از مبلغ 45 تا 75 هزار تومان است.
تدبیر24:  رضا نوروزی گفت: پرداخت بن‌های نوروزی مددجویان از اول بهمن ماه آغاز شده و مددجویان استان تهران با مراجعه به دفاتر کمیته امداد در حال دریافت بن کالای نوروزی هستند و اقلام نوروزی خود را از فروشگاه‌های نوروزی کمیته امداد خریداری می‌کنند. البته کمیته امداد برای رفاه حال افراد سالمند، خانواده‌های تک نفره و نیز افرادی که در شهرستانهای دور دست استان تهران ساکن هستند، بن‌های نوروزی را به شکل نقدی پرداخت می‌کند.

وی با تاکید بر این که علاوه بر مددجویان کمیته امداد، اقشار نیازمند نیز بن کالای نوروزی دریافت می‌کنند، افزود: یکسری از اقشار نیازمند که برای تهیه مایحتاج نوروزی خود دچار مشکل هستند از طریق خیریه‌ها،‌ نمایندگان مجلس، ائمه جماعات و مردم شناسایی می‌شوند و از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) بن‌های نوروزی دریافت می‌کنند.

مستمری مددجویان سه سال است افزایش نیافته

مدیرکل امور ایتام و زنان سرپرست خانوار کمیته امداد امام خمینی (ره) میزان مستمری مددجویان را طبق برنامه پنجم توسعه 40 درصد حداقل حقوق دستمزد سازمان تامین اجتماعی دانست و اظهار کرد: اما تا به حال به علت محدودیت‌های اعتباری این امر محقق نشده و در حال حاضر سه سال است که مستمری مددجویان افزایشی نداشته و از خانواده‌های یک نفره تا پنج نفره به بالا مبلغ 45 تا 75 هزار تومان پرداخت می شود.

وی افزود: حوزه برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد در حال رایزنی و مذاکره با اعضای دولت در مجلس است و باید منتظر تصمیمات دولت و مجلس برای افزایش مستمری مددجویان در سال آینده باشیم.

هفت میلیون نفر از سوی کمیته امداد شامل دریافت سبد کالا می‌شوند

نوروزی با ابراز تاسف نسبت به این که توزیع سبد کالا به تمام اقشار مردم چه از بعد تعداد خانوار و چه از بعد میزان نیازمندی یکسان است، گفت: تمامی مددجویان کمیته امداد اعم از مستمری بگیران و مددجویان تحت پوشش و نیز افرادی که خدمات زمان دار و هدفمند از کمیته امداد دریافت کرده‌اند شامل سبد کالا می‌شوند که در مجموع تعداد این افراد به هفت میلیون نفرمی‌رسد و اطلاعات حدود 3.5 میلیون خانوار به معاونت رفاهی وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی جهت دریافت سبد کالا معرفی شده‌ است. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: