واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۶۲۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۵

از شین آباد تا خیابان جمهوری

این جریان در قبال چنین فجایعی حاضر به یک عذر خواهی ساده هم نیستند جه رسد به استعفا
تدبیر24 : یک از شعارهای اصول گرایان یا به عبارت دیگر محافظه کاران رسیدگی به وضعیت محرومین و با این شعار و ارتباط با مناطق محروم پس از 8 سال انزوای سیاسی خود را بازپروری کردند و به مناصب مهم دست یافتند.
اما وقوع حوادث تلخی چون آتش سوزی مدرسه ای در شین آباد و اتفاق اخیر خیابان جمهوری نشان داد که متاسفانه این جریان در شعار حامی مردم محروم است و در عمل حتی در قبال چنین فجایعی حاضر به یک عذر خواهی ساده هم نیستند جه رسد به استعفا.
وزیر آموزش و پروش دولت دهم پس از حادثه دلخراش آتش‌سوزی مدرسه شین‌آباد در پیرانشهر در مجلس حضور یافت و با وجود درخواست نماینده پیرانشهر برای استعفایش، گفت: درست نیست که وزیر آموزش و پرورش تا آخر عمر برای هر اتفاقی که در این وزارتخانه می افتد عذرخواهی کند.
آتش گرفتن بخاری نفتی در یکی از مدارس منطقه پیرانشهر که موجب آسیب دیدن 29 دانش آموز این مدرسه شده بود، پای وزیر آموزش و پرورش را به مجلس کشانده بود تا حاجی بابائی در میان هیاهوی نمایندگان برای استعفایش، نه تنها عذرخواهی نکند بلکه با مقصر دانستن معلم این مدرسه، از زیر بار این مسئولیت همچون حوادث پیشین شانه خالی کند.
حاجی بابائی در بخش دیگری از صحبت‌های با بیان این موضوع که این درست نیست که وزیر آموزش و پرورش تا آخر عمر برای هر اتفاقی که در این وزارتخانه می افتد عذرخواهی کند، گفته بود: مقصر در حادثه آتش سوزی این مدرسه دخترانه، معلم مدرسه بوده که به جای اینکه دانش آموزان را از کلاس خارج کند قصد داشت بخاری را بجابجا کند که به علت داغ بودن بخاری از دستش رها شده و مدرسه آتش گرفته است.
وزیر دولت اصول گرا در ادامه افزود: اگر این اشتباه اگر از سوی معلم انجام نمی شد و دانش آموزان زودتر از کلاس خارج می شدند شاهد چنین فاجعه ای نبودیم و به خاطر ایثار این معلم بود که دانش آموزان سوختند.
البته صحبت‎های اهالی مجلس در رابطه با حادثه مدرسه شین آباد به گفته‌های حاجی بابایی ختم نشد و پس از حاجی بابائی نوبت به رئیس مجلس رسید تا خواهان پیگیری کامل این موضوع شود و از سوی دیگر نیز نماینده پیرانشهر استعفا را به وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد دهد.
وی همچنین وقتی این حادثه اتفاق افتاد من در اجلاس آیسسکو بودم که بلافاصله بعد از اطلاع از این موضوع ساعت 23:30 از فرودگاه مهرآباد به تبریز رفتم و ساعت 2:30 با مسئولان استان جلسه داشتم و با تک تک دانش آموزان و خانواده های آنان گفتگو کردم.

مقصر اصلی: سرایدار و معلم مدرسه!
جاجی بابایی به نمایندگان گفته بود: این مدرسه 178 دانش آموز دارد که 36 نفر در کلاس حادثه دیده بودند. مدرسه همچنین سرایداری دارد که قبل از آغاز کلاس درس به داخل بخاری نفتی که ساخت شرکت ارج بود نفت ریخته بوده و متاسفانه این نفت به اطراف بخاری نشت می کند. مقصر در حادثه آتش سوزی این مدرسه دخترانه، معلم مدرسه بوده که به جای اینکه دانش آموزان را از کلاس خارج کند قصد داشت بخاری را جابه‌جا کند که به علت داغ بودن بخاری از دستش رها شده و مدرسه آتش گرفته است.  اگر این اشتباه اگر از سوی معلم انجام نمی شد و دانش آموزان زودتر از کلاس خارج می شدند شاهد چنین فاجعه ای نبودیم و به خاطر ایثار این معلم بود که دانش آموزان سوختند.

حادثه تلخ خیابان جمهوری و بی تفاوتی مسئولان شهرداری
حریق یک تولیدی پوشاک در خیابان جمهوری که منجر به کشته شدن دو زن به علت سقوط از ارتفاع شد، روی دیگری هم داشت که رسانه ها کمتر به آن پرداخته اند؛ روی دیگر این سکه فرهنگ عجیب مدیران شهریست که انگار از سال های پیش از مدرسه تاکنون موضوعی به نام  مسئولیت پذیری و عذرخواهی را یاد نگرفته اند!
پس از حریق روز یکشنبه کارگاه تولیدی پوشاک در خیابان جمهوری که در پی آن دو زن کارگر خود را از طبقه پنجم این ساختمان به پایین پرتاب کردند، آتش نشانی تهران در ردیف متهمان اصلی این حادثه ناگوار قرار گرفت چراکه به گفته شاهدان عینی بروز نقص فنی در سیستم نردبام خودروی آلمانی آتش نشانی تهران علت قطعی مرگ حداقل یکی از دو زنیست که خود را به پایین پرتاب کردند.
پس از این حادثه گرچه آتش نشانی تهران با فاصله معناداری نقص فنی در سیستم نردبام خودرویش را پذیرفته و اعلام کرد، اما موضوع قابل توجه عملکرد مدیرعامل این سازمان در قبال این حادثه بود، بطوریکه رضا خوشزاد با گذشت سه روز از حادثه نه تنها با هیچ رسانه ای گفت و گو نکرد و حتی حاضر به ابراز تاسف از وقوع این حادثه و عرض تسلیت به خانواده دو زن کشته شده در حریق هم نشد و سکوت را بر هر نوع اظهارنظری ترجیح داد.
سکوت مدیرعامل آتش نشانی تهران که به نظر می رسد خواسته ای از جانب مسولان بالادستی اش بوده با سخنان جالب رییسش یعنی مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران دردناک تر شد، چراکه وی یک روز پس از حادثه با حضور در صحن شورای شهر تهران علاوه بر اینکه مرگ این دو زن را مشیت الهی خواند، گفت: تنها دلیل سقوط این دو خانم، ترس بیش از حد آنها بوده، زیرا چنین استنباط کرده اند که آتش به این اتاق هم سرایت می کند یا آتش نشانی نمی تواند اینها را نجات بدهد. در حالی که اگر افراد حاضر در اتاق این دو خانم را تسکین می دادند یا این دو خانم هول نمی شدند، مانند 5 نفر دیگر توسط آتش نشانی نجات می یافتند!

شهردار محترم تهران باید توضیح دهد که برای ایمنی مردم شهرش چه کرده و در صورت بروز حوادثی نظیر زلزله در این شهر، ماموران و عوامل تیم مدیریت بحران شهرداری چه خواهند کرد؟ آیا در آن روز هم مقصر حادثه نرم افزار یا قطعه ای در نردبام آتش نشانی خواهد بود؟
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
0
0
آخرش جریان اون 295 نفری که توی نیشابور کشته شدند رو نگفتی!
معلوم شد مقصر چه کسی بوده؟
توی کدوم دولت بود؟
نظر شما: