واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۱
سفر وزیر امور خارجه سوئد به ایران پس از 13 سال

دیپلماسی روی دور تند

کارل بیلت وزیر امور خارجه سوئد روز دوشنبه سفر رسمی سه روزه خود به جمهوری اسلامی ایران را آغاز می کند.
تدبیر24: این نخستین سفر وزیر امور خارجه سوئد به جمهوری اسلامی ایران طی 13 سال اخیر به شمار می رود.

حمیدرضا شاکری نیاسر سفیر ایران در استکهلم در این باره گفت: سفر وزیر امور خارجه سوئد به تهران به منظور احیاء روابط دو جانبه انجام می شود... این سفر برای دو کشور ایران و سوئد مهم و نقطه عطفی در روابط دو جانبه خواهد بود.

وی اظهارداشت: این سفر بنا به دعوت دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران انجام می شود و تاثیر مثبتی بر پیشبرد روابط دوجانبه و توسعه همکاری های اقتصادی متقابل خواهد داشت.

شاکری نیاسر افزود: ادامه رایزنی میان دو طرف به ویژه در سطوح عالی به منظور درک بهتر اوضاع منطقه ای و یافتن راه حل های مشترک برای بحران های منطقه ای و بین المللی لازم و ضروری است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوئد اهمیت روابط دو کشور را به همکاری با کشورهای ثالث همچون افغانستان، عراق، سوریه و ... نیز مرتبط دانست.

وی همچنین گفت: سوئد به واسطه پشتوانه قوی مالی در اتحادیه اروپا و رشد مثبت اقتصادی و نیز جایگاه شخص وزیر امور خارجه سوئد که به عنوان مقامی معتدل و معقول در عرصه سیاست شناخته می شود، دارای جایگاه بالای مشاوره ای در اتحادیه اروپا می باشد و توانسته است با تنظیم روابط معتدل همیشگی خود با ایران نقش مشخصی در اداره بهتر مسائل منطقه ای و بین المللی داشته باشد.

آقای شاکری نیاسر با اشاره به سوابق درخشان روابط ایران و سوئد در ابعاد مختلف و همچنین ظرفیت های منحصر به فرد موجود در روابط دو کشور، ابراز امیدواری کرد که بزودی شاهد بازگشت به دوران طلایی و باشکوه روابط دو کشور باشیم.

سفیر کشورمان در استکهلم افزود: به منظور آشنایی بهتر با موقعیت تاریخی و عظمت ایران اسلامی، وزیر امور خارجه سوئد روز اول سفر خود را در اصفهان به دیدن این شهر تاریخی خواهد گذراند.

ˈ
کارل بیلتˈ وزیر امور خارجه سوئد نیز روز یکشنبه در صفحه توییتر خود اعلام کرد که بزودی دیدار خود را از جمهوری اسلامی ایران آغاز می کند.

وی که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان به سر می برد، نوشته است: پس از شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ از آلمان عازم استانبول هستم و پس از چند ساعت توقف در ترکیه، دیدارم از ایران را آغاز خواهم کرد.

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: