واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۶۶۵۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۵

فاز‌ جنوب خط 3 مترو آماده راه‌اندازی

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه( مترو) گفت: بخش جنوبی خط ۳ مترو تهران حدفاصل بزرگراه آیت الله سعیدی - چهارراه ولیعصر (عج) به طول ۱۲ کیلومتر هم اکنون آماده بهره برداری رسمی است.
تدبیر24: هابیل درویشی با گرامیداشت دهه مبارک فجر از مترو به عنوان کارآمدترین شبکه حمل‌و‌نقل عمومی شهری یاد کرد و افزود: مترو نقش انکارناپذیری در حل مسائل اقتصادی، اجتماعی و محیط‌زیستی ناشی از معضل ترافیک دارد‌.

وی که در جلسه کمیته برگزاری افتتاح بخش جنوبی خط ۳ مترو سخن می‌گفت، افزود: خودروهای شخصی با مصرف روزانه حدود ۱۳ میلیون لیتر بنزین و چندین میلیون لیتر گازوئیل فقط در شهر تهران، خسارت‌های بسیار هنگفتی به اقتصاد ملی و زیست محیطی وارد می‌کنند و بنابراین مترو یکی از مهم‌ترین راهکار‌های حل مشکل راه‌بندان و آلودگی هوا شناخته شده است.

درویشی با بیان این که متروی تهران از نظر میزان هزینه تمام شده‌، به ازای هر کیلومتر ساخت‌، به طور متوسط ۳۰ درصد ارزان‌تر از همه متروهای در حال ساخت دنیا است، خاطرنشان کرد: این میزان در مقایسه با متروی دبی حدود ۴۰ درصد و در مقایسه با مترو استانبول دست کم ۲۵ درصد ارزان‌تر است‌؛ این رقم در مقایسه با مترو کلان‌شهرهای قاره اروپا و آمریکا هم بسیار کم‌تر است و با صرفه بودن احداث مترو در تهران را به خوبی نمایان می‌کند‌.

مدیرعامل شرکت مترو تهران به ثبت روزانه بیش از ۳ میلیون سفر در تهران از طریق شبکه مترو اشاره کرد و گفت: مطابق بررسی‌ها به ازای این میزان از سهم جابه‌جایی مسافر توسط مترو، روزانه یک میلیون و ۹۵۰ هزار لیتر در سوخت پایتخت صرفه‌جویی می‌شود‌.

بنا به گفته درویشی طبق آمار‌، در هر سفر از طریق مترو، حدود ۶۵ صدم لیتر در مصرف سوخت و ۲۷ ‪ دقیقه در اتلاف وقت صرفه‌جویی ‌می‌شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران متذکر شد: براساس آمار و اطلاعات‌، سفر با مترو موجب صرفه‌جویی سالانه ‪۳۵۰ میلیارد تومان در مصرف سوخت می‌شود که می‌تواند سهمی بسیار بالا در کاستن از اثرات آلودگی هوا و خسارات ناشی از آن داشته باشد.

درویشی با اشاره به این که خسارات ناشی از آلودگی هوا در یک سال‌، بر اساس آمار بانک جهانی بالغ بر۱۰ میلیارد دلار است، افزود: با توسعه و تکمیل خطوط موجود و همچنین احداث خطوط طراحی شده می‌توان هدر رفتن سرمایه‌های ناشی از آن را برای سال‌های آینده جبران کرد. کارشناسان سازمان ملل تخمین می‌زنند خسارت ناشی از آلودگی‌ هوا در ایران در سال ۲۰۱۹ میلادی برابر ۱۵ میلیارد دلار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران، بهره برداری رسمی از بخش جنوبی خط ۳ مترو را در این شرایط نقطه عطفی در فعالیت‌های این شرکت در امر خدمت‌رسانی به ملت شریف به ویژه قشر آسیب‌پذیر دانست و افزود: خط ۳ مترو تهران به عنوان یکی از نمادهای عدالت محوری است که به معنای واقعی کلمه، امکانات شهری را در تمام نقاط شهر توزیع و در این راستا توازن ایجاد می‌کند.

درویشی با تاکید بر اینکه پیشرفت بخش جنوبی خط ۳ آن هم در شرایط سال‌های اخیر کشور جز از مسیر گفتمان و مدیریت جهادی به چنین سرانجام نویدبخشی منتهی نمی‌شده است، گفت: این خط از مصادیق بارز هدف مهم مدیریت شهری در کاهش فاصله جنوب به شمال پایتخت است و این پروژه را از طرف مدیریت جهادی به مردم هدیه می‌کنیم.

به گفته درویشی، خدمت به مردم مخصوصاً اقشار آسیب‌پذیر که بیش‌‌ترین حجم استفاده از سامانه حمل‌و‌نقل سریع‌، ارزان و ایمن را دارند‌، جزء مطالبات و تاکیدات مکرر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و دغدغه همیشگی آن بزرگوار بوده است و امروز در مترو تهران مصمم هستیم‌، به بهترین نحو ممکن‌، این تدابیر را به منصه ظهور برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بالاترین حجم عملیات عمرانی در گستره وسیع تهران بزرگ در حال انجام است‌، به نحوی که سه خط عظیم مترو (‌خطوط ۳، ۶، و ۷ ) به طور همزمان و با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری روز دنیا در حال ساخت است و در صورتی که منابع مالی به موقع تأمین شود‌، رکورد جدیدی در سرعت ساخت و تکمیل خطوط مترو به نام خدمتگزاران ایران اسلامی رقم خواهد خورد‌.

مدیرعامل شرکت مترو تهران بیان داشت: بر‌اساس برآوردهای انجام شده‌، برای رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده در قانون باید ۲۱۷ کیلومتر خطوط مترو در تهران احداث شود. اکنون در ساخت خطوط مترو‌، برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده‌، اولویت نخست ساخت نیمه شمالی خط سه مترو مصلی امام خمینی (ره) تا محله ازگل در شمال شرقی تهران است‌.

وی افزود: بخش بزرگی از این خط هم‌اکنون ساخته شده که مرحله‌ اول آن به طول ۷ کیلومتر سال گذشته به بهره‌برداری رسید و بخش جنوبی آن به طول ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان در جنوب تهران تا چهارراه ولی‌عصر(عج) با همت و تلاش همه همکارانم به اتمام رسیده در مرحله بهره‌برداری رسمی قرار دارد. خطوط ۶ و ۷ نیز براساس برنامه به ترتیب در مسیرهای کن تا جنوب شهرری و میدان صنعت تا قصر فیروزه برابر برنامه در حال احداث است.

وی در ادامه با بیان این‌که متخصصان در مترو تهران به معنای واقعی کلمه "استقلال" را به عنوان یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ تجلی بخشیده‌اند، افزود: در حال حاضر به صراحت می‌توان ادعا کرد که ساخت مترو، ۱۰۰ درصد بومی است‌. هم‌اکنون در زمینه طراحی و ساخت تونل و ایستگاه‌ها به طور کامل از توان متخصصان داخلی استفاده می‌شود همچنین بیش از ۵۰ درصد تجهیزات ثابت و متحرک مورد نیاز خطوط ساخته شده را از داخل تأمین می‌کنیم‌.

درویشی به لزوم حمایت از پروژه مترو بر اساس قوانین تعریف شده من‌جمله لایحه قانون حمایت از حمل‌و‌نقل ریلی و قانون مدیریت مصرف سوخت اشاره کرد و گفت: این قوانین مترو را مکلف کرده است که در طول پنج سال، ظرفیت حمل‌و‌نقل عمومی توسط این شبکه را به ۳۰ درصد از سهم حمل‌و‌نقل عمومی شهر تهران برساند. امروز با توانمندی کسب شده، هیچ‌گونه مانع یا مشکل فنی در توسعه خطوط مترو‌، وجود ندارد‌.

وی ادامه داد: تنها مشکل موجود در فرایند ساخت مترو‌، تأمین به‌موقع مالی این پروژه عظیم زیربنایی و ملی است‌. طبق قانون باید ۵۰ درصد از هزینه‌های ساخت مترو توسط دولت و ۵۰ درصد دیگر توسط شهرداری تهران تأمین شود‌ که خوشبختانه در این شرایط شورای اسلامی شهر، دولت و شهرداری تهران در این امر مهم متفق‌القولند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران تصریح کرد: انتظار داریم سرعت فزاینده حرکت ساخت مترو‌ از سوی متولیان امر مورد توجه جدی‌تر قرار گیرد و برابر این حرکت عظیم‌، بودجه‌ها به‌موقع تزریق شود تا خللی در این سرعت ایجاد نشود‌. چه بسا اگر تأمین نقدینگی هماهنگ با سرعت ساخت خطوط مترو انجام شود‌، قطعاً بار سنگینی از مشکلات رفت و آمد و گرفتاری‌های مردم از بابت حمل‌و‌نقل عمومی به ویژه در تهران برداشته خواهد شد. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
احمد احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
1
1
ضمن عرض سلام به استحضار میرساند اینکه مدیرعامل مترو میفرمایند مترو درایران ارزانتر ازهمه جااست باید عرض کنم به قول قدیمیها هیچ ارزانی بی دلیل نیست و هیچ گرانی بی حکمت اگر ایشان میگویند متروی ما نسبت به متروی دبی 40درصد ونسبت به متروی استانبول 25درصذ ارزانتر است این هیچ افتخاری نیست چرا که مقایسه واگنهای متروی دبی و استانبول با واگنهای متروی تهران زمین تا آسمان است چرا که آنها از پیشرفته ترین تجهیزات اروپایی استفاده میکنند درحالی که ما از بی کیفیت ترین متروهای چینی به خصوص در خط 5 که صندلیهای آن بسیار نامناسب و اغلب کمردرد وباعث دیسک میگردد همه میدانند طبق استانداردهای بین المللی صندلی باید کمی انحنا داشته باشد درحالی که صندلیهای خطوط 5 مترو زاویه 45درجه دارند صندلی باید زاویه 60 درجه داشته باشد تا مردم در آن احساس راحتی کنند متاسفانه واگنهای ما ... دنیا رادارند ومردم اصلا راحت نیستند آن وقت مدیرعامل مترو چطور به خود جرات میدهند و متروی ما را با متروی دبی و استانبول مقایسه میکنند بعد از گذشت 10 سال از ساخت مترو هنوز هم بعضی از واگنهای ما درتابستان از کولر برخوردار نیستند آیا واکنهای دبی و استانبول هم این چنین هستند باتشکر
احمد احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
1
1
ضمن عرض سلام به استحضار میرساند اینکه مدیرعامل مترو میفرمایند مترو درایران ارزانتر ازهمه جااست باید عرض کنم به قول قدیمیها هیچ ارزانی بی دلیل نیست و هیچ گرانی بی حکمت اگر ایشان میگویند متروی ما نسبت به متروی دبی 40درصد ونسبت به متروی استانبول 25درصذ ارزانتر است این هیچ افتخاری نیست چرا که مقایسه واگنهای متروی دبی و استانبول با واگنهای متروی تهران زمین تا آسمان است چرا که آنها از پیشرفته ترین تجهیزات اروپایی استفاده میکنند درحالی که ما از بی کیفیت ترین متروهای چینی به خصوص در خط 5 که صندلیهای آن بسیار نامناسب و اغلب کمردرد وباعث دیسک میگردد همه میدانند طبق استانداردهای بین المللی صندلی باید کمی انحنا داشته باشد درحالی که صندلیهای خطوط 5 مترو زاویه 45درجه دارند صندلی باید زاویه 60 درجه داشته باشد تا مردم در آن احساس راحتی کنند متاسفانه واگنهای ما ب... دنیا رادارند ومردم ..راحت نیستند آن وقت مدیرعامل مترو چطور به خود جرات میدهند و متروی ما را با متروی دبی و استانبول مقایسه میکنند بعد از گذشت 10 سال از ساخت مترو هنوز هم بعضی از واگنهای ما درتابستان از کولر برخوردار نیستند آیا واکنهای دبی و استانبول هم این چنین هستند باتشکر
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
0
0
موافقم
نظر شما: