واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۸

تحول شگرف نظام آموزشی آمریکا

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در جمع دانش آموزان و نشست موسوم به «فرصت برای همه» از تحول در آموزش در دبیرستان های آمریکا خبر داد.
تدبیر24: رئیس جمهور آمریکا گفت : در کنار مقامات آموزشی و نمایندگان کنگره، امروز در جمع ما نمایندگان تجاری عمده ای نیز حضور دارند زیرا به خوبی می دانند که دانش آموزان بهترین سرمایه گذاری هایی هستند که می توانیم انجام بدهیم. من در سخنرانی سالیانه خود نیز درباره ایجاد فرصت برای همه صحبت کردم که جان مایه این کشور است؛ گذشته از اینکه شما که هستید و چه شکلی هستید، باید زمانی که فرصتی به دست می آورید باید از آن استفاده کنید.

اوباما گفت : چیزی که ما را استثنا قرار می دهد این است که مهم نیست شما چه شکلی هستید، از کجا می آیید و نام شما چیست، اگر به دنبال کار و اجرای مسئولیت های خود هستید، باید در آمریکا بتوانید آن را به دست آورید. با این حال هر نسل در آمریکا این مسئولیت را دارد که تلاش کند تا این مساله برای نسل بعدی حفظ شود.

وی تصریح کرد : از این رو ما باید تلاش کنیم تا این مساله در چهار حوزه حفظ شود؛ حوزه اول فرصت های کاری جدید، حوزه دوم تامین این حوزه ها با آموزش های کاری، حوزه سوم اطمینان از اینکه اقتصاد ما به خوبی عمل می کند، امنیت اقتصادی دارد و مزدهای مناسبی پرداخت می کند و حوزه چهارمی که امروز در خصوص آن می خواهیم صحبت کنیم تضمین دسترسی هر کودک به آموزش ها در سطح جهانی است. منظور همه کودکان هستند نه اینکه عده خاصی به این امکانات دسترسی داشته باشند.
اوباما گفت : من نیز با این جوانان تفاوت زیادی نداشتم؛ یک مادر تنها با کمک مادر بزرگ و پدربزرگ مرا بزرگ کرد؛ پول چندانی نداشتیم و زندگیمان به سختی می گذشت. ولی خانواده ای که مرا دوست داشت از من حمایت می کرد و در نهایت، بدون وام دانشجویی و بورسیه موفق به ورود به دانشگاه حقوق شدم و درهای فرصت به روی من باز شدند. از این رو باید بگویم این کشور روی من سرمایه گذاری کرده است و من اکنون می خواهم ،آمریکا روی شما سرمایه گذاری کند زیرا در چهره این دانش آموزان، چهره های پزشکان، وکلا، مهندسان، دانشجویان و تجار آینده وجود دارد و ما نمی دانیم چه دستاوردهایی در آینده نصیب آنان می شود ولی من روی آنان شرط می بندم و همه باید روی آنان شرط ببندیم.

وی با اشاره به دستاوردهای اخیر آمریکا در حوزه دبیرستان ها گفت همچنین ما نظام وام های دانشجویی را به شکلی اصلاح کرده ایم تا افراد بیشتری بتوانند به دانشگاه دسترسی داشته باشند تا جوانان بیشتری در مقایسه با گذشته بتوانند از مدرک دانشگاهی بهره مند باشند ولی هنوز کارهای زیادی پیش روی داریم و برخی برنامه های من نیز مستلزم اقدام کنگره است. با این حال در سخنرانی سالیانه خود نیز گفتم که گذشته از اینکه کنگره چه اقدامی می خواهد صورت بدهد، من خود تا جایی که می توانم در این اقدامات پیش خواهم رفت و اقدام خواهم نمود.
اوباما افزود : یکی از ابتکارها، تلاش برای کاستن از خلاء فناوری و مرتبط کردن نود و نه درصد از دانش آموزان و دانشجویان آمریکایی به اینترنت پرسرعت در پنج سال آینده است. این چیزی است که می توانیم بدون انتظار کشیدن به اقدام کنگره صورت دهیم. با این حال کمک هایی نیز نیاز داریم. البته فناوری پاسخ همه نیازها در آموزش و پرورش نیست و باید اطمینان داشته باشیم معلمان و والدین کودکان همه آنچه را که نیاز دارد، در اختیار دارند و جوانان ما نیز تلاش های عمده ای بکنند و به آروزهای بزرگشان دست یابند.
وی گفت : در حال حاضر، فقط سی درصد از دانش آموزان ما در کلاسهای خود به اینترنت های پرسرعت در کلاس دسترسی دارند و این در برخی کشورها مانند کره جنوبی صد در صد است. نباید این مزیت رقابتی را به دیگر کشورها واگذار کنیم و باید اطمینان یابیم دانش آموزان ما از همان امکاناتی برخوردار هستند که در حال حاضر دانش آموزان در کره جنوبی از آن برخوردار هستند. در کشوری که انتظار داریم در کافه ها وای فای رایگان باشد، در مدارسمان نیز باید این امکانات باشد. 

ما سرمایه گذاری دو میلیاردی برای متصل کردن پانزده هزار مدرسه و بیست میلیون دانش آموز در سراسر کشور به اینترنت پرسرعت را در دو سال آینده صورت می دهیم. این کار نیز نیاز به تایید کنگره ندارد و باعث وارد کردن هزینه و افزوده شدن کسر بودجه نمی شود و برخی از شرکت های عمده فناوری در آمریکا تصمیم به پیوستن به این روند کرده اند که تعهد آنان نیز بالاتر از هفتصد و پنجاه میلیون دلار است.

وی با برشمردن برخی از تعهدات داده شده از سوی شرکت های بزرگ فناوری در آمریکا مانند اپل و مایکروسافت برای تامین فناوری های لازم برای آموزش دانش آموزان گفت : برخی از شرکت ها نیز تعهد آموزش معلمان برای آموزش فناوری های یاد شده را به عهده می گیرند. از دیگر سو به هر روی اینها شرکت های فناوری هستند و فقط حسن نیت مطرح نیست بلکه می خواهند مشتریانی تحصیل کرده داشته باشند و این مشتریان بتوانند محصولاتشان را به خوبی کاربری کنند. 

به هر روی هر چند این شرکت ها با همدیگر در رقابت هستند ولی در آموزش دادن به جوانانی چون شما، همدل هستند زیرا همه ما در آموزش شما و آینده شما سهم و سود داریم. از دیگر سو اواخر امسال از کنگره خواهم خواست تا تسهیلات لازم برای آموزش معلمان نیز در این حوزه را فراهم آورد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: